Pris nyt tag

Hej

Jeg  overvejer at skifte mig tag, da de gamle eternitplader er ved at være færdige. (Fra 1985)

Jeg har så indhentet et tilbud og vil selvfølgelig hente flere.

Jeg blev dog noget overrasket over prisen

Husen er på 100m2 (tag ca 12x10m)

Jeg har fået et tilbud på at udskifte de gamle med nogle nye eller få et decra classic monteret overpå..

1: Nye Cembrit B6 plader samt bortkørsel af de resterene . 92000,- inkl. moms

2 Decra Classic monteret på eksisterene tag inkl nyt tagrender 97000,- inkl moms.

Der er 2 udtrækshætter på taget (Se billede).

Det skal siges at huset er et dobbelthus så Decra Classic bliver det nok ikke da det ikke bliver kønt, med mindre jeg kan få naboen med....

Er det virkelig prisen anno 2014 på et nyt tag i den størrelse?

PS. Er fra Århus så hvis i evt. kan anbefale en tagmand må i gerne give et prej :-)

 

 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke umiddelbart vanvittigt dyrt men tror også godt det kan gøres billigere end den pris du oplyser. Jeg vil klart anbefale dig den løsning hvor du får det gamle tag fjernet

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har for ca 11/2 år siden lagt nyt b7 eternittag inkl nye lægter, zink tagrender, 4 udluftningshætter, og nye udhængsbrædder samt vindplader og isolering der var 150kvm tagflade jeg kom af med ca 45000-50000 i materialer og bortkørsel af det gamle tag, skal siges at de "tilbud" jeg fil fra de lokale lød på ca 120000 kr. Havde jeg haft modet til at bakse med tagsten var materiale prisen røget ca 10000-20000 op, her var tilbud fra de lokale på ca 150000.

Det skal ikke koste mere end 600 kr m2 uanset om du vælger at udskifte eternit med eternit, eller om du vælger at lægge aluzink i tegl eller eternit profil ovenpå.

Der fordele og ulemper ved begge slags, hvor f.eks. eternit kun giver 15 års garanti, så får man 40 år på den anden type.

Selv i ordbogen kommer arbejde før succes .... :) , og i virkeligheden kommer al viden fra erfaringer .. :)

En LDS´er kan også være med på innovativ lavenergi ved brug af www.izodom.dk
Syntes bare sådan et halvfladt tag er lige til, man kan næsten ikke falde ned. Og hvis der bare skal plader på igen, så er det jo ikke alverdens uden undertag osv.

Nå men, ja syntes bare siden ligger op til at gøre det selv. Forstår godt hvis man vælger noget andet end plader. De er sgu for dyre ift. hvad man får.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Peter jeg er sku ikke helt sikker på jeg kan selv hehe ellers havde jeg gjort det. Jeg overvejer dog at få et par kammerater til at hjælpe også selv afmonter det gamle tag. Jeg har også mulighed for at få opstillet en container gratis, så hvis jeg selv afmonter og får kørt pladerne væk, må det kunne gøre en lille forskel.

PS. Kan man bare køre sådan nogle plader på genbrugen når der er så mange eller hvordan?
Det er vel gratis når man er privat?

Når jeg lige får nogle flere tilbud, så skal jeg nok lige skrive hvad de ligger på :-)

Tror også jeg skal have lavet noget ventilation ved gavlen, da jeg syntes der er en del kondens bagpå tagpladerne.
Det er dog sådan nogle store eternitplader som sidder på gavlen, jeg er lidt usikker på om man bare kan bore hul i dem eller er de skal behandles?

I vores kommune må man aflevere 10 stk. om året pr. grundejer.
Du skal først have stillet stillads op, som du kan arbejde fra, som om du går på jorden. så skal du fastgøre en presenning på modsatte side af rygning som du afmonterer plader. Det bliver altid regnvejr når vi har mindst brug for det. Så kan pressenning rulles op når man arbejder, og trækkes ned på få minutter.

Få så plader på den side, inden i begynder på den anden side.
Så skal du planlægge af leje en eller anden form for løftegrej. Det er træls at skulle op af stiger med hver plade.
Med hensyn til ventilation, skal den være hele vejen langs begge langsider af huset, og i rygning.

Tilsammen 1/500 del af husets areal. med 25 % i hver side og 50 % i top.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af Svampebob07 på 30-12-2014 19:38

PS. Kan man bare køre sådan nogle plader på genbrugen når der er så mange eller hvordan?
Det er vel gratis når man er privat?

Når jeg lige får nogle flere tilbud, så skal jeg nok lige skrive hvad de ligger på :-)

 

Vi fik også skiftet vores gamle eternit tag og der kørte jeg selv pladerne ud på genbrugen. Jeg havde så et par paller i overskud de blev stablet på, på traileren, sat plastik omkring og så løftede de selv pallerne ned derude...

 

Held og lykke med dit projekt

 

 

 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

I århus må du alle de plader du vil bare du pakker dem ind i plastic. Du kan smide dem på en palle på traileren og få dem til at løfte pallen af på genbrugsstationen.

Umiddelbart lyder prisen ok. Husk på at en håndværker også skal montere nye lægter. Vi må ikke gå på de gamle :-)
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis