Rødkål

har lige set Prise brødrene i Elk horn. Jeg har aldrig set den måde at lave rødkål før, de brugte kun saft og gele, ingen eddike. Hvordan laver i Rødkål ? ? ?


 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et eller to finsnittede rødkål blandet saft ( skal fotyndes ) ripsgele og rosiner

Det er til surkål du bruger edieke Henrik, og det er slemt at ødelægge god kål på den måde

jeg laver skam ikke surkål, det er en gammel opskrift hvor man bruger eddike sukker og saft.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Skrevet af Håndværkeren på 19-12-2014 00:17

Et eller to finsnittede rødkål blandet saft ( skal fotyndes ) ripsgele og rosiner

Det lyder spændend. Kan du lægge opskriften ud til deling?

 

Chr.

 

 


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce

Ca. 1,5 kg. fintsnitet rødkål 1 liter blandet saft af den du køber i brugsen fra Rynkeby. 250 g. usvovlede rosiner. Bringes i kog og der skrues ned for varmen, så det lige står og småsimre ind til al kålen er blev blød, lad hvile ca. 15 minutter og det er klar til at serverer

Tak Håndværkeren.
Den skal prøves.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej.

Sådan laver jeg rødkår. Efter en af meyers opdkrifter:

  • Braiseret rødkål

  • 800 g rødkål, fintsnittet

  • 6 hele enebær

  • andefedt

  • 2 dl rødvin

  • 1 spsk. honning

  • nogle få svesker fra anden

  • Rødkål krydres med knust enebær, salt og peber og sauteres mørt i andefedt og honning i en gryde under låg. Efter ca. 25 min. fjernes låget og rødvin tilsættes og koges ind i kålen. Krydres med salt og peber.

 

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej

Jeg aner ikke hvad der foregår, men det der står pænt i edditoren kommer oven i det andet. Har forsøgt at  redigere 3 gange uden held. prøver at fortsætte her.

Rødkål krydres med knust enebær, salt og peber og sauteres mørt i andefedt og honning i en gryde under låg. Efter ca. 25 min. fjernes låget og rødvin tilsættes og koges ind i kålen. Krydres med salt og peber.

Kålen snitter jeg på min elskede Zyliss, Den kan laves længe i forvejen og fryses ned. Kræver at du har lidt andefedt på lager.

God jul til alle.

Ps jeg synes at edditoren er blevet vildt dårlig at håndtere og mega langsom til at starte.
 

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg snitter rødkål, kommer eddike ca. 1/3 mængde i forhold til kål. 2 dl saft eller ribsgele. sættes på varmen, når den koger kommes sukker på så det dækker, koges ca. 40 min.. smages til, den skal være sød. Er det til and, kommer jeg andefedt ved. Kan kommes på glas og gemmes. er bedst når den har stået et par måneder.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis