Indstilling af gulvarme

Hej.

Jeg har et gulvarmesystem der er delt i to kredse i vores køkken. Jeg oplever ikke rigtig at det giver den varme det skal. Selve fremløb og retur med cirkulationspumpe, virker varmt nok men retur varm gulvarmen er helt kolde. Det virker som om at varmen ikke helt kommer ud i gulvet. der er rumføler på systemet.  Jeg tror ikke helt jeg ved hvordan sådanne et system virker.

Hvad kan det skyldes??

mvh

alte


<p>&#160;</p>
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Øh, lidt forvirrende, er retur kold eller? Hvis den er kan det være luft i systemet.
Jeg har lige luftet ud, så det kan ikke være det, men gulvet bliver bare ikke varmt. Resten af huset kommer varmen fint rundt.
Som jeg forstår mit system, så sidder der to ventiler på retur på gulvvarmen, hvor der er monteret en el...åbne- og lukke system ( Ved ikke hvad de hedder). Det er de to som ikke er varme, lige meget om jeg skruer rumføleren op til 30 grader.

<p>&#160;</p>
Telestat, på mange kan man se om de åbner. Men de kan også hænge, slm på en alm radiatorventil.
hi øh hvad hvordan kan du se om de åbner. Jeg har taget dem af og jeg har masseret ventilerne som man gør på en almindelig radiator. tænker lidt over den reduktion der er i dem, men det har jo virket hvorfor skulle der så stilles på dem?? Måske fordi jeg har sænket temp på fyret??

<p>&#160;</p>
Er vi ikke enig om så !! hvis jeg piller de Telestat af ventilerne så skulle der komme fuld knald på varmen som på en radiator!!

<p>&#160;</p>
Annonce
Hvilket mærke er det?
ups telestaterne er af megarthern

<p>&#160;</p>
Hvis de er nyere, så kører overdelen op, såder er en blå streg.
ok den er jeg med på blå når de er åbne så?? Hvordan indstiller jeg reduktionen på dem, da jeg kan se at systemerne formentlig ikke er lige store

<p>&#160;</p>
mente ventilerne!!

<p>&#160;</p>
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis