Indstilling af gulvarme

Hej.

Jeg har et gulvarmesystem der er delt i to kredse i vores køkken. Jeg oplever ikke rigtig at det giver den varme det skal. Selve fremløb og retur med cirkulationspumpe, virker varmt nok men retur varm gulvarmen er helt kolde. Det virker som om at varmen ikke helt kommer ud i gulvet. der er rumføler på systemet.  Jeg tror ikke helt jeg ved hvordan sådanne et system virker.

Hvad kan det skyldes??

mvh

alte

<p>&#160;</p>
Hej. Jeg har et gulvarmesystem der er delt i to... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu piller jeg ved det i morgen, så går der jo nok et par dag før det er blevet stabil. Vender lige tilbage med en beskrivelse af hvordan det så virker, men tak for hjælpen ind til videre. Håber du følger lidt med de næste par dage.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Normalt justere man dem ind på den anden fordeler, enten med flowmålere eller en "skrue" man drejer x antal omgange efter et skema. Men ved ikke hvilken model du har. Men måske det er her.http://www.megatherm-energi.dk/da-DK/R%C3%A5dgivning---service/Vejledninger-Gulvvarme.aspx
det er den, men bygget op på en lidt anden måde. Jeg smider lige et billede ind i aften, så ved vi hvad vi snakker om! Jeg har lige skiftet batterier i rumføleren, kan se, at dioden lyser grøn nu før stod den og blinkede rødt....

<p>&#160;</p>
Hej LL1
Nu har jeg fået varme på gulvet. Him årsagen vides ikke helt, men jeg tror der manglede batterier på rumføleren eller var det udluftningen, selvom jeg ikke rigtig synes, at der kom noget luft.
Lige en sidste ting, termostaten på cirkulationen sidder da på retur!! Cirkulationspumpen sidder på fremløb??

<p>&#160;</p>
Udluftning kan være svært på gulvvarme, men altid noget det virker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis