Vandskade i pudset loft?

Vi skal have repareret loft efter en vandskade (overboen havde fået opvaskemaskine), men vi er gået lidt i stå. Indtil videre har vi pillet stort set alt maling/spartel af loftet, da det sad ret løst, og kommet ind til pudset. 

Tilstanden af loftet er således:

Der er nogle revner der skal repareres:

Og der er lidt misfarvninger (det her er den værste):

Vi vil gerne beholde pudsloftet, og vil helst gerne være fri for gips. Mht. til hvordan vi får det pænt igen har vi hørt lidt forskelligt:

  • Fuldspartling, filt, maling.
  • Pletspartling, (evt. filt), maling.
  • Akrylfugning af revner, (evt. filt), maling.

Umiddelbart synes jeg ikke loftet virker så slemt (uden at have forstand på det), så vi er i tvivl om hvor drastisk vi behøver at gå til værks. Hvis det er nogen derude der er kyndige/har stået med et lign loft, så modtages råd og erfaringer med kyshånd.

Sælgeren fortalte at der blev taget test på fugt i loftet dengang vandskaden skete, og det skulle være uden problemer.

/Pia

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Virker lidt underligt at du skal reperere, da det reelt er overboen der skulle have betalt for en reperation eller dennes forsikring, det er jo grunden til at man har en ansvars forsikring !

Du har vel ikke givet for meget for den lejlighed, for så er du blevet snydt.

Jeg har repereret sådan et loft ved først at give det fortyndet lindolie der binder det gamle pudslag, her efter har jeg spartlet med simpel polyfylla. Malet med en god lofts maling to gange

Jeg bor i København, så man kan næsten ikke undgå at give 'for meget' for en lejlighed . Dengang vi købte ville vi gerne flytte hurtigt ind da vi ellers stod uden bolig, så vi fik nedslag for skaden i stedet. Om sælger så har fået pengene fra overboen senere hen ved jeg faktisk ikke. Jeg tror nu ikke overboen har forsøgt at løbe fra regningen. Hun betalte også for fugtmålingerne dengang. Køkken var i forvejet lidt nedprioriteret, så jeg tror bare ikke at sælger har haft så travlt med at få det fikset. Det har ligesom bare passet ind i stilen .

Hvis jeg ikke husker helt galt har vi noget forankringsgrunder et sted. Kan det evt. bruges i stedet for lindolien? Det binder jo også støv. Og ville du sprøjte, vaske eller 'male' det på? Ellers lyder det jo dejlig simpelt - og jeg er glad for at du ikke foreslår fuldspartling da jeg aldrig har prøvet det før, og har været lidt skræmt ved tanken. Hvis der ikke er nogen der er dybt uenige, så bliver det nok din løsning vi går med. Mange tak for svaret!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Da jeg lavede det, sprøjtede jeg det på med min gamle fars have sprøjte, det virkede men jeg måtte betale en ny sprøjte til den gamle. Der skal så selvfølgelig dækkes godt af !

Ellers smør det på med en rulle, jeg ved godt at man i dag kan få noget murbinder, det virker sikkert lige så godt men er på vand base som kan opløses ved for megen fugt.

Ja du vil helt sikkert få en masse andre gode råd om fuldspartling o.s.v. Men kan du leve med at loftet ikke er helt jævnt og du bruger en helmat lofts maling, så bare gå igang.

Lindolien skal fortyndes med 10 % terpentin.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også