Varmepumpe Luft/luft

Hej. 

Er der nogle der ved hvad man skal kigge på når man skal ud og købe en varmepumpe.

 

Den skal bruges til 50m2 til en lille butik. 

Hvad er dårligt ved dem til 5-6000kr i forhold til 10-12000kr

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal kigge på det såkaldte cop værdi det er en faktor som angiver hvor meget varme pumpen giver , sat i forhold til alm. elvarme , en cop værdi på 5 betyder at du får 5 gange så meget varme som elovnen ville give .

De billige har også besvær med at afrime i frostvejr , så pumpen ender med at gå i stå...

Bosch og Panasonic laver varmepumper med cop værdi på over 5 , dem kan jeg anbefale...........


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Så alt over 5 er fint.

Og en A+ er vel altid en A+ i enegi??
Hvor finder jeg den billiges varmepumpe???
Du skal også se på, hvor meget COP og effekt den har ved lave temperaturer.
Der er ikke noget ved at have en COP på 5 og en effektt på 6 kW ved en udetemperatur på +7, hvis der ikke kan laves andet end 2 kW ved en udetemperatur på -10º.
Det er når det er koldt du har brug for at kunne lave noget varme.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce

er dette et dårligt køb. Jeg ved godt det ikke er den bedste.

 

http://www.jemogfix.dk/butik/huset/braendsel__varme/varmepumper.aspx?view=1&pid=9041073

Hej.

Jeg fornemmer du gerne vil have en billig løsning for at komme i gang.

Jeg har selv haft en Andes, købt i Bilka. Den kunne jeg selv installere. Rørene skulle blot samles, kræver en lille smule makanisk fornemmelse for ikke at overstramme samlingerne. Når de var samlet, skulle der blot åbnes for en ventil, så var anlægget klar. Den var udmærket. Vi brugte den mest til at sætte lidt varme i huset når vi havde været væk, da vi kun havde brændeovn.

Rørsamlingerne skal være med omløber og krave på røret. Det må ikke være koblinger. De holder ikke.

mvh


 varmetossen

Skrevet af Chr. på 12-01-2015 22:09
Du skal også se på, hvor meget COP og effekt den har ved lave temperaturer.
Der er ikke noget ved at have en COP på 5 og en effektt på 6 kW ved en udetemperatur på +7, hvis der ikke kan laves andet end 2 kW ved en udetemperatur på -10º.
Det er når det er koldt du har brug for at kunne lave noget varme.

Chr

 Varmepumpen laver stadig den samme varme ved minus 10 C som ved + 7 C men virkningsgraden er ikke så god , min Bosch varmepumpe lavede normal opvarning en nat med mimus 18 C og en det var ved en cop værdi på ca 2,5 , dvs at den gav 2500 W tilbage i varme for hver 1000 W den brugte , ikke dårligt...............

 

 


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Jeg skal have opvarmet en lille butik, så det skal ikke være noget stort og smart.

Den jeg kigger på har en cop værdi på 4,7 så må det jo være okay.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis