Skydelåger væg til skæv væg

Hej, jeg er igang med at renovere bryggers, og har købt 2 skydelåger med skinner osv, har målt op og det hele skulle være fint, men nu hvor jeg prøver at sætte det op støder jeg ind i et problem jeg havde overset ved opmålingen, min ene væg er meget skæv, jeg har sat et bræt op på vægen som skydelågen skal køre op til fordi jeg ikke regnede med vægen var helt lige, men har så opdaget nu at vægen er skæv med omkring 13 mm, dvs at den ikke hjælper noget den liste jeg har monteret.

Nu skal jeg så finde en løsning så jeg får lavet lige ender, men hvordan skal jeg lige gøre det? Havde selv tænkt på at skrue listen af, sætte klodser ind under som når man montere dørkarm, og så skruer listen fast igen, så er den i vatter, og så montere en liste som er tykkere på kanten af den anden liste så man ikke ser gabet På de 13 mm i bunden, men så skal den liste jo skæres så den går op i en spids, og det vil jo heller ikke være særligt pænt, så nu ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre?

Nogen der har en flot løsning på mit problem?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe en høvlet liste i byggemarkedet eks, 20 x40 mm se at den er helt lige,i den længde der er brug for,den sætter du op i lod ikke ret langt fra væggen,da tager man et andenæb med en blyant i har du ikke andenæbbet kan en klods også bruges,den stryger du ned af væggen og holder blyanten i mod klodsen hvorefter du har aftegnet den skæve væg på listen, som så skal skæres efter stregen nemmest med en stiksav,så monteres listen på væggen og.der er en lodret anslagsliste,er der lidt unøjagtigheder mellem mur og liste ordnes dette med en akrylfuge som males.god fornøjelse.mvh.

LBL
tjah. Det fjerner jo ikke skævheden, men det er sådan det gøres. Alternativt skal væggen pudses i lod, men der sidder garanteret en dør i vejen 10cm fra anslagslisten, hvis det er som det plejer

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også