Valg af ny søjleboremaskine

Hej.

Jeg skal ud og have fat i en søjleboremaskine og kunne godt tænke mig lidt erfaringer.

Jeg har ikke kik på en speciel, men jeg regner med højest ca 2000kr.

Jeg har lidt kik på den fra Bosch, men kan ikke lide håndtaget ? Nogle erfaringer med det håndtag ?
Jeg har også kik på dem i Harald Nyborg

Hvad er jeres erfaringer ?

Håber i kan hjælpe mig
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes Bosch søjleboremaskinen, er noget dingelværk, det var ikke en jeg ville købe.

Jeg ville gå efter en brugt, her kan man virkelig få en god solid maskine til en rimelig pris.

Skal det være en søjleboremaskien, altsår en der står på gulvet.


Jeg har brugt en magen til denne her, det er en ok maskine.
http://www.guloggratis.dk/maskiner/vaerktoj-arbejdsredskaber/sojleboremaskine/annonce/25475056-soejleboremaskine
Det må gerne være en lille en der bare kan stå på et bord
Jeg synes jeg har kigget brugt, og synes ikke det er ret godt det der er brugt Men kan være mig der ikke har kigget rigtigt

Modsat Jens, så er jeg vældig glad for min Bosch søjle bore maskine og jeg har ikke obseveret noget dingleværk i forbindelse med brugen, tvært imod syntes jeg den er meget precis også i sine oplysninger på displayet. Det kan god være lidt akavet at bruge håndhjulet ind til man lære at brug højde funkionen rigtigt

Jeg har set at man i dag kan købe den for omkring 1700,00 kr. jeg gav 2100,00 for den lige da den kom frem.

Ellers kunne denne her være et godt bud:
http://www.guloggratis.dk/maskiner/vaerktoj-arbejdsredskaber/sojleboremaskine/annonce/25900918-scantool-16-af-serien#image-119422466

Med venlig hilsen

Anders

Jeg har i dag været ude og se på den bosch maskine og sikke da noget dingenværk :/ Jeg blev ærlig talt meget skuffet over at sådan en stor producent kan lave sådan noget dingelværk med slør i hele hovedet :/
Det kan selvfølgelig være at den er blevet rykket så meget i af kunder at den er blevet slap, men det skal den også kunne holde til

Jeg kunne rykke overdelen ca 5-10mm fra side til side og det giver sjælent gode resultater med et bor Jeg går på jagt efter noget andet og helst nyt, da jeg skal være den eneste der har brugt den, så jeg ved den er i vinkel osv
Annonce
Den fra biltems ser faktisk ret fin ud Den vil jeg prøve at kigge på

Jeg vil helst gerne have at jeg kan føle maskinen da jeg så kan se selv om det er kvalitet
Jeg arbejder til daglig med præcision og er vant til at det bare virker

Jeg må så have været heldig, for jeg kan slet ikke genkende den beskrivelse i min

Som sagt kan eet være at kunder harrevet og flået i den, men for mig beviser det så bare st den ikke holder til st kører op og ned så mange gange

Jeg vil prøve at kigge på den igen i morgen
ingenting kan måle sig med en go gammel støbemaskine jeg har selv en bænkboremaskine af den slags
de plejer at ligge i en pris af 1000-2000 kr og er stabile de nye er lavet af tynd aulu og søjlerøret er for blikagtigt og bøjer let ud
og så har de heller ikke de kræfter som leg syntes der er behov for

PEK

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis