Elektroniske radiator termostater

Hvad er jeres erfaringer med de elektroniske radiator termostater?
Er der forskel på den til 99 kontra dem til 299 og helt op til et link system?
Lige nu vil jeg bare gerne ha de manuelle termostater skiftet til en elektronisk, men synes ikke selv Timetemp til 199 i JemOgFix var ligeså dejlig at bruge som en Honeywell jeg en gang havde.
Hvor finder man den bedste/billigste?
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor skal det altid være det bedste til billigste pris, pris og kvalitet hænger uløseligt sammen. Køb billigt og græd mange gange, køb kvalitet og græd en gang.

Det kommer jo også an på hvad du vil opnå.

De gammeldags p-regulator thermostater er skam fine nok, og vil du bare sætte en elektrisk på for det ser smart ud, så lad være.
Det er ikke pengene værd.

Hvis du der imod vil have fordi, kan have mulighed for at lave nat sænkning, eller reducere varmen i rummet/rummene, når du f.eks ikke er hjemme, ja så er det en god ide, og jeg ville selv vælge noget du kan linke sammen, f.eks danfoss trådløse thermostater eller lign system(honeywell eller wavin haar sikkert samme system).

Dog skal man lige holde i mente, at det sikkert ikke vil kunne forrente sig selv, med mindre din MWh pris er voldsomt høj.

Venlig Hilsen
Rønbo
Skrevet af Håndværkeren på 16-12-2014 18:03

Hvorfor skal det altid være det bedste til billigste pris, pris og kvalitet hænger uløseligt sammen. Køb billigt og græd mange gange, køb kvalitet og græd en gang.

Jeg har som sagt investeret i en mellemklasse model (200kr TimeTemp) som jeg ikke var synderligt begejstret for, rent brugermæssigt, i forhold til mine Honeywell jeg havde i mit gamle hus. 
Og for det den dyre (ikke Danfoss) koster i Harald Nyborg kan jeg købe 3 af den billige model  
Jeg vil når tiden og råden kommer til det, ha investeret i både gulvvarme, stoker/anden alternativ opvarmning, indenfor de næste års tid, så gider jeg ikke ha "spildt" penge på at købe en termostat, der er ligeså god til mit forbrug, når den "snart" skal udskiftes alligevel 

 

 

Skrevet af Rønbo på 16-12-2014 20:02
Det kommer jo også an på hvad du vil opnå.

De gammeldags p-regulator thermostater er skam fine nok, og vil du bare sætte en elektrisk på for det ser smart ud, så lad være.
Det er ikke pengene værd.

Hvis du der imod vil have fordi, kan have mulighed for at lave nat sænkning, eller reducere varmen i rummet/rummene, når du f.eks ikke er hjemme, ja så er det en god ide, og jeg ville selv vælge noget du kan linke sammen, f.eks danfoss trådløse thermostater eller lign system(honeywell eller wavin haar sikkert samme system).

Dog skal man lige holde i mente, at det sikkert ikke vil kunne forrente sig selv, med mindre din MWh pris er voldsomt høj.

 

Jeg kan godt lide aspektet i at man sætter en TEMPERATUR og så holder den den temperatur og ikke gætte sig til om en halv grad mod højre/venstre er 20 eller 24 grader 

Men i rum som for eksempel stuen, er der ingen grund til at den opvarmer, når vi først er hjemme kl 15,30 og så til ved 22tiden, hvor derimellem, behøver den jo ikke stå og bruge krudt på at holde varmt, ligesom køkkenet reelt kun er ved 5-9tiden der behøver være lunt og så det samme med omvendt fortegn for soveværelset.
Derudover, så er vi lige flyttet ind/igang med det og samtidig renovere og sætte i stand, på et hus der har stået tomt siden 2006, så "vinduesfunktionen" med at den kan slukke mens døre/vinduer står åbne, når man er ved at slæbe sofa/andre ting ind/ud er jeg også ret lun på 

Og jeg ku tydeligt mærke da jeg skiftede mine termostater i det gamle hus, hvordan salamanderen tændte knap så mange gange i døgnet
Og det Tasso oliefyr fra 75 i dette hus, bruger en dunkfuld olie i døgnet, som er cirka 20-23 liter.
Så lidt har også ret der 

 

Hej Karsten.

Hvis du har et olie fyr der bruger så meget i døgnet, vil du kunne opnå meget store besparelser ved at købe et nyt Pille fyr, det vil kunne tjene sig ind i løbet af kort tid.

Annonce

Hej.

.det vil sige du bruger for min. kr 200.- pr. døgn.

Der er da plads til forbedringer.

En pillebrænder vil halvere udgiften.

mvh


 varmetossen

D.v.s. at du bruger for omkring 6000,00 kr. bare på en måned, det er mere end jeg bruger på et helt år for at varme de 60 m2. op i mit hus på 100 m2.

Hej.

Det sku være til at få en pillebrænder med magasin til under kr 20.000,-

Så er du købt fri efter den første vinter.

Ved godt det kan være svært at frigøre penge i forbindelse med huskøb, men selv en bank må kunne få øje på fornuften.

mvh


 varmetossen

Nu er huset købt kontant (150.000) og min løn kommer et par gange årligt, så lige nu skal vi bare lige ha det op at stå og over vinteren og SÅ skal der investeres når pengene til det kommer, da jeg overvejer nyt tag, og dermed også solceller og så evt luft/vand varmepumpe og i den dur, da stokeren ikke tiltaler mig så meget (udover besparelsen), hvilket er grunden til jeg "renoverede" oliefyret, der stod i huset, da jeg som sagt også vil lave gulvvarme mm, kort sagt, ombygge huset, fra kælder til kvist
Derfor vil jeg gerne ha noget der sparer lige nu og som jeg ikke behøver at være ked af at sku "kassere" når jeg får tiden/råden til det rigtige grej..

Så tilbage på sporet igen...
Er der nogle der har erfaringer med de elektroniske radiator termostater og hvilke skal man (ikke) gå efter?
Jeg har skiftet alle termostater i huset til Danfoss og kan ikke mærke det på regningen.
Men vinduesfunktioen er vi glade for, da vi lufter ud 3 gange i døgnet. Så slipper vi for at stille på termostaten hver gang.

Vi kører med sænkning at temperaturen i de perioder vi ikke er i huset eller når vi sover. Det har givet lidt komfort, men ingen målbar besparelse.

Opvarmningen med fjernvarme i vores hus er også en væsentlig lavere udgift end i dit hus, så du mærker sikkert en besparelse tydeligere end os.

Hvis jeg skulle installere dem i dag, havde jeg helt klart valg nogle der er centralt styret og ikke enkeltvis.
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis