Skruetrækker m to ben?

Hej

ledningen på min super gode brødrister er knækket lidt, lige der, hvor den kommer ud. Så ville jeg da lige skifte den, men skruen ser lidt spøjs ud, kærven er delt i to med en lille forhøjning i midten. Hvad bruger jeg lige til at få dem skruet ud? Filer jeg bare et hak i en gammel skruetrækker eller har jeg sådan et stykke værktøj uden at vide det? Låseringstang? Eller skal jeg fare i XL og købe en speciel skruetrækker/bitz, som jeg aldrig mere vil få brug for? Med mindre jeg køber en pakke skruer af samme slags og begynder at samle alting med dem, bare for at drille mine efterkommere.

Ja, det var dagen store problem.

Med tækkelig hilsen

Helle på Møn

 


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Raknes på 16-12-2014 09:39

Hej

ledningen på min super gode brødrister er knækket lidt, lige der, hvor den kommer ud. Så ville jeg da lige skifte den, men skruen ser lidt spøjs ud, kærven er delt i to med en lille forhøjning i midten. Hvad bruger jeg lige til at få dem skruet ud? Filer jeg bare et hak i en gammel skruetrækker eller har jeg sådan et stykke værktøj uden at vide det? Låseringstang? Eller skal jeg fare i XL og købe en speciel skruetrækker/bitz, som jeg aldrig mere vil få brug for? Med mindre jeg køber en pakke skruer af samme slags og begynder at samle alting med dem, bare for at drille mine efterkommere.

Ja, det var dagen store problem.

Med tækkelig hilsen

Helle på Møn

 

Du filer til at begynde med et hak i en gammel skruetrækker, og prøver om du kan få skruen løs. Hvis det ikke lykkes, så må du vælge at købe en bit med hak i. Biltema har sådan nogle sæt.

 

Når du så samler brødristeren igen, sætter du en anden skrue med en mere almindelig kærv i.

 

 

 


fase

Eller her:  http://www.harald-nyborg.dk/p1417/bitssaet-i-alu-kuffert-92dele 

Fordelene ved Haralds sæt er, der også er lange bits med så man kan nå HELT ned i hullerne.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak til jer, tænkte nok at her var nogen, der kunne hjælpe mig :-)
Jeg starter med filen.......Og rigtig god idé med at skifte skruerne ud til mere konventionelle skruer :-).

 


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Jeg har det sæt fra Onkel Harald, netop fordi der var nogle skruer jeg ikke kunne få ud, lignede torks kærv men var det ikke, så det har jeg haft megen fornøjelse af også de extra lange bitz er en go ting.

Jo Klaude, jeg har da masser af bitzsæt, og med bitz som ingen andre har :-), men der er skisme ingen med spaltede skruetrækkere.
Fortalte jeg at jeg har fået min oskilerende slibemaskine? Den er bare så fræk ;-).
Kh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

En oskilerende slibe maskine, øh mener du en oksilerende

Nej Jørgen, jeg mente nok oscillerende.- jeg er nordmand :-) Spiser også sjokolade :-).

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hvis du er Nord mand M/K hvorfor så bo i det flae danmark ?

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis