Skruetrækker m to ben?

Hej

ledningen på min super gode brødrister er knækket lidt, lige der, hvor den kommer ud. Så ville jeg da lige skifte den, men skruen ser lidt spøjs ud, kærven er delt i to med en lille forhøjning i midten. Hvad bruger jeg lige til at få dem skruet ud? Filer jeg bare et hak i en gammel skruetrækker eller har jeg sådan et stykke værktøj uden at vide det? Låseringstang? Eller skal jeg fare i XL og købe en speciel skruetrækker/bitz, som jeg aldrig mere vil få brug for? Med mindre jeg køber en pakke skruer af samme slags og begynder at samle alting med dem, bare for at drille mine efterkommere.

Ja, det var dagen store problem.

Med tækkelig hilsen

Helle på Møn

 


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej ledningen på min super gode brødrister er... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke rigtig brug for en tækkemand i Norge :-). Og så har jeg boet her i over 45 år, så det bliver jeg nok ved med.

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

ÆH var vi ellers ikke enige om at du kun var 29 og et par timer eller mere

Sjovt nok så sad jeg faktisk og tænkte på, at der ikke var ret mange huse i Norge der var tækket med strå.

Men jeg har forstået at luften skulle være en del renere i Norge, hvilket jo ville være godt for din astma.

Det gik fint med at file, kom ind til sagens kerne, og der bliver vi så et stykke tid...Umuligt at komme ind og lodde ny ledning på. Men nu ved jeg da hvordan en dyr brødrister er lavet:-)

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Skrevet af Raknes på 16-12-2014 15:18
Det gik fint med at file, kom ind til sagens kerne, og der bliver vi så et stykke tid...Umuligt at komme ind og lodde ny ledning på. Men nu ved jeg da hvordan en dyr brødrister er lavet:-)

Når nu du har  fået skilt dyret ad, kunne du måske tage et billede og sætte det ind. Så kunne det være, at vi andre kunne blive delagtiggjort i brødristerens sindrige konstruktion og måske give et tip om, hvordan du kommer videre.

 

 

 


fase
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 16-12-2014 11:15

Jeg har det sæt fra Onkel Harald, netop fordi der var nogle skruer jeg ikke kunne få ud, lignede torks kærv men var det ikke, så det har jeg haft megen fornøjelse af også de extra lange bitz er en go ting.

Det har jeg også - guld ( kassen er også " guld "farvet  ) værd til de små specielle ting man ikke lige har en bits til

Bruges ikke meget så holder nok min tid ud - men som nødløsning til små specielle ting - suveræn.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ville jeg da gerne, men hvordan er det nu at jeg får billederne fra mobilen her ind?

Skal de først ind på pc og så ind her? Eller kan jeg gå direkte fra min smarte telefon?


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej.

Tror du skal køre dem i pc'en. Jeg synes folk har problemer med telefonoverførsler.

mvh


 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 16-12-2014 20:03

Hej.

Tror du skal køre dem i pc'en. Jeg synes folk har problemer med telefonoverførsler.

mvh

Kommer nok an på hvilken mobil det er.

Min NOKIA Lumia windows phone plugger jeg bare i PC-en - så ses den som et eksternt drev  og jeg kan overføre direkte.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tak, prøver i morgen. Go idé m Luminaén i pc'en, det skal prøves.
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis