Kloakproblemer - kan jeg gøre mere selv?

Over det sidste stykke tid er det begyndt at lugte meget af kloak inde på vores badeværelse. Det virker som om det kommer fra det store støbejernsafløb i gulvet. Der er fint vand i vandlåsen i den. 

I tilgift er der i de sidste par døgn begyndt at forvinde vand fra toilettet inde på gæstetoilettet og lidt vand fra toilettet på badeværelset. Det klukker også lidt fra håndvasken både på toilettet og badeværelset, men det har det gjort længe. Det skal lige siges, at der er intet problem overhovedet med trækket hverken i toilet, håndvask, gulvafløb etc.  - kun lugtproblemer i badeværelset.

Vi har selv gjort følgende:

- Skrubbet støbejernsafløbet på siderne samt fisket alt hår og snask op af den.

- Pungvandlåse under vaskene er skiftet for nylig og nu også skilt af og renset igen.

- Der er hældt mængder af kogende vand igennem alle afløb.

Er der mere vi kan gøre selv eller er næste skridt en kloakinspektion med kamera?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart vil jeg mene at du har undertryk i din kloak når der som du skriver forsvinder vand i toiletterne og det klukker andre steder. Hvad for en kloak har i? Offentlig eller egen? Har selv haft lignende symptomer pga et læg på septiktanken der ikke sluttede helt tæt. Når det så blæste, kom der undertryk i kloakken. Når det efterfølgende ikke blæste kom der lugt gener fra de vandlåse der var blevet drænet ned til at der var luftpassage.
Ja, der mangler jo nok lidt baggrundsinformation.

Huset er fra 69' i et plan og der er ikke noget kloak/vådrum der er blevet renoveret siden. Vi har offentlig kloak, da vi bor i et ganske almindeligt parcelhuskvarter fra 60'er/70'erne
Skrevet af Tusse67 på 16-12-2014 08:34
Har selv haft lignende symptomer pga et læg på septiktanken der ikke sluttede helt tæt. Når det så blæste, kom der undertryk i kloakken. Når det efterfølgende ikke blæste kom der lugt gener fra de vandlåse der var blevet drænet ned til at der var luftpassage.

Mit dæksel til kloaksamlebrønden er begravet under terrassen, men derfor kan det vel godt tage luft ind eller rotterne har banket et hul i brønden.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis