lidt at tænke over.

Her er et par opgaver i denne søde juletid.

1. Hvor mange dyr af hver slags tog Moses med i Arken ?

2, Brødrene Abdullah og Abdallah var på kamelryg på vej fra Bagdad til Damaskus. På vejen mødte de 3 brødre som skændtes indæt om deres arv. Det var på 35 kameler. Ifølge testamentet skulle den ældste have 1/2 delen, den næstældste 1/3, og den yngste skulle arve 1/9. Abdullah som var en snu rad, tilbød at mægle. Hvad gjorde han, og hvad blev resultatet ?

3. Hvis du kører en bus fra Århus med 40 passagerer, og 7 blev sat af og 2 taget med i Horsens, Standsede i Vejle for at medtage 10samt sætte 8 af, kørte videre mod København med ankomst 4 timer senere. Hvad er så chauførens navn?

4. Og så den gamle med haren og skildpadden. Men lidt anderledes!

Haren og skildpadden løb om kap på 100 m bane. da haren passerede målstregen i 1. løb, var skildpadden kun nået til 95 m  I 2. løb startede haren så 5 m før startlinien. Hvem vandt eller stod de lige?

5. En arkæolog påstår at han har fundet en mønt med årstallet 46 f.kr. , af det pureste guld. Lyver han ?

6. Kan man i Kina gifte sig med sin afdøde enkes søster.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu rabler det da vist også for dig, som det gør for en vis Janus007

nu ikke bande

Skrevet af ev elmand på 15-12-2014 22:52

Her er et par opgaver i denne søde juletid.

1. Hvor mange dyr af hver slags tog Moses med i Arken ?

2, Brødrene Abdullah og Abdallah var på kamelryg på vej fra Bagdad til Damaskus. På vejen mødte de 3 brødre som skændtes indæt om deres arv. Det var på 35 kameler. Ifølge testamentet skulle den ældste have 1/2 delen, den næstældste 1/3, og den yngste skulle arve 1/9. Abdullah som var en snu rad, tilbød at mægle. Hvad gjorde han, og hvad blev resultatet ?

3. Hvis du kører en bus fra Århus med 40 passagerer, og 7 blev sat af og 2 taget med i Horsens, Standsede i Vejle for at medtage 10samt sætte 8 af, kørte videre mod København med ankomst 4 timer senere. Hvad er så chauførens navn?

4. Og så den gamle med haren og skildpadden. Men lidt anderledes!

Haren og skildpadden løb om kap på 100 m bane. da haren passerede målstregen i 1. løb, var skildpadden kun nået til 95 m  I 2. løb startede haren så 5 m før startlinien. Hvem vandt eller stod de lige?

5. En arkæolog påstår at han har fundet en mønt med årstallet 46 f.kr. , af det pureste guld. Lyver han ?

6. Kan man i Kina gifte sig med sin afdøde enkes søster.

6. Nej, når det er ens afdøde enkes søster, må man jo selv ligge under mulde. 

5. Ja, dengang blev mønter, mig bekendt, ikke dateret. Endvidere ville vedkommende, der slog mønten, nok være mere end synsk for at kunne datere sin mønt år 46 før kristi fødsel. 

Så vil jeg overlade resten til andre der måtte lyste. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
det går jo foreløbig helt godt

@ ev elmand

Uha' da den var slem.

Og så den med ægget og hønen hvem kom først?

Det er da vist "gordon-sknuden" ikke?

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
De er nu ikke så svære, og de 2 sidste spørgsmål er jo løst. Der er hverken gordon- gardin- eller gorgskike knuder.

Ad 1) Moses byggede ikke en ark. Han stod bare som ..... Moses ved Det Røde Hav.
Arkens byggesvend og senere Kaptajn hed Noa.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Nu havde det været meget lettere, hvis der kun havde været 17 eller 34 kameler. For
1/2 + 1/3 + 1/9 = 18/36 + 12/36 + 4/36 = 34/36 = 17/18 .

Nå, men udlåner en kamel til de tre brødre som herefter får henholdsvis 9 kameler, 12 kameler og 4 kameler. Nu tager Abdullah og Abdallah deres egen kamel tilbage og kræver den overskydende som betaling for at dele arven og som medgift for at gifte sig med enken.
Havde der kun været 34 kameler, så havde arvingerne hver fået det samme, for så havde både Abdullah og Abdallah udlånt en kamel hver, men Abdullah og Abdallah havde ikke kunne få betaling (salær) for indsatsen. Til gengæld kunne de frasige sig enken, da der ikke var medgift.

Chr.

Citat:
3. Hvis du kører en bus fra Århus med 40 passagerer, og 7 blev sat af og 2 tage......
Citat slut.
Jamen da det er mig der kører bussen, så hedder chaufføren jo Christian.

Chr.

Skrevet af ev elmand på 15-12-2014 23:30
det går jo foreløbig helt godt

Ja vær du glad for det var sent, for ellers ................................................... 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis