Tilbygning og fjerne 1 sal.

jeg har et hus det er noget der liner 90m2 og 1sal er 40m2 og en lille toilet bygning på 10m2 ca.

Jeg skal ha renuveret 1sal med med det hele, men der bliver stadig ikke flere m2 af det.

Jeg har tre børn der skal ha værelse der oppe, så det giver ikke mange m2 til hver. Til jule frokost snakket med en kollega fra vores anden afdele, han mente det var en del bedre at bedre at bygge 50-60m2 til huset med 3værelser og lidt gang arial.

Jeg har riglig med grund så byggeprocenten er ikke et problem.

Derefter ryde hele tagkonstioen af hovde huset og nyde spær og nyt valmet tag på det hele som vi kender fra en alm type hus med der bygges i dag.

Denne tanke har jeg gået og tænkt lidt på længe. Ville det være en tosset ide.

 

 

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På afstand / billedet ser det ud som om taget er rigtig god. Så jeg synes det ville være en skam at tage det med. Mit forslag (uden at kende indretning) ville være at bygge til i samme stil. I den ende som toilet bygning er. Så forsvinder den og der kan blive "en rigtig badeværelse" inde i den nye del af huset. Så kan i samtidig bo der, bare i lejer en toiletvogn, når den gamle bliver i vejen for byggeri. Det andet er jo som at bygge helt nyt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du har træbeklædning øverst i gavlspids. Så der kan blive 1/4 valm på taget, hvis det skal være. Men det skulle jo være fordi din pengepung / bankkonto ret trænger til en slankekur 

Bare bygge til og lade taget fortsætte, vil være helt ok.

Der bliver lige noget at planlægge her i vinter, så du er klar til at gå igang til foråret.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jo der er træ i toppen. Men synes ikke rigtig jeg gider det der valmet gavle. Men tanken var faktisk at pille de gavle n ed og mure nogle nye op da de vinduer du ser i gavlen kun er 40cm over gulv på 1 sal.

hvis pengene er til det, er ideen god. start med tilbygningen og bagefter 1. salen. så kan du også lave 1. sal over tilbygningen.

hænger pengene ikke på træerne, så lad taget blive, det er jo fint. og koncentrer dig om tilbygningen. evt med 1. sal.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Problemt ligger desværre i at der er et dyr rum, nemlig badeværelse. Det ville være nemmer hvis det kun var tre værelser. Ville der ikke være penge at spare ved at bygge tilbygning fuld muret lega og pudse det op i net puds. Mit hus er lavet af store cement celle sten som der så pudset med 20mm puds.
Måske husker jeg forkert, men har du ikke tidligere ønsket råd om hvordan du slipper for den udv. badevær ?
Pudset Leca er vel udmærket ydermur. Men du skal have noget isolering m.m. indvendig. De nye krav skal overholdes i din tilbygning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 16-12-2014 19:18
Måske husker jeg forkert, men har du ikke tidligere ønsket råd om hvordan du slipper for den udv. badevær ?
Pudset Leca er vel udmærket ydermur. Men du skal have noget isolering m.m. indvendig. De nye krav skal overholdes i din tilbygning.

Jo du husker helt rigtig.
Jeg ønsker at komme af med den udvendige badeværelse pga at den er grim og dårlig bygget. jeg har fundet plads til den inde i huset. men efter jeg er kommet til at tænke over det ville det jo nok være bedre at gøre dette.

 

 

1.sal er billige kvm, da du jo alligevel ikke slipper for at lave tag - så kan man lige så godt udnytte de kvm der bliver. Alternativt kunne man også bygge med saksespær, for at få øget loftshøjde, men det er nok lidt luksus, da det stjæler udnyttelsesværdien i den høje rejsning.

Og ja - i så stort et projekt slipper du ikke for de nye krav til konstruktioner, herunder isolering og dampspærre. Hvorvidt der evt. kunne afkræves blow-door test af tilbygningen er jeg ikke sikker på. Det er ihvertfald mere kompliceret end på nybyggeri.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Men 1sal skal jo laves stort set fra bunden. Tag og spær koster jo noget. Men vil tro jeg vil få mere glæde af det hele i 1plan. Men jeg vil regne på det. Har familie og venner der er mure og tømmer. Så dem vil jeg lade med rådgive lidt af til at starte med.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis