Tilbygning og fjerne 1 sal.

jeg har et hus det er noget der liner 90m2 og 1sal er 40m2 og en lille toilet bygning på 10m2 ca.

Jeg skal ha renuveret 1sal med med det hele, men der bliver stadig ikke flere m2 af det.

Jeg har tre børn der skal ha værelse der oppe, så det giver ikke mange m2 til hver. Til jule frokost snakket med en kollega fra vores anden afdele, han mente det var en del bedre at bedre at bygge 50-60m2 til huset med 3værelser og lidt gang arial.

Jeg har riglig med grund så byggeprocenten er ikke et problem.

Derefter ryde hele tagkonstioen af hovde huset og nyde spær og nyt valmet tag på det hele som vi kender fra en alm type hus med der bygges i dag.

Denne tanke har jeg gået og tænkt lidt på længe. Ville det være en tosset ide.

 

 

 

jeg har et hus det er noget der liner 90m2 og 1sal... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nu bortfalder det nye  håndværkerfradrag jo her til Januar. Vi må så tilbage til det gamle system med momsfri. Så får du heller ikke det bøvl med fakturaer.

Meen mon ikke i kan finde ud af det på Mors alligevel


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja det koster da. Det gør alt jo i den sammenhæng, men hvad hanebåndsspær og lidt ekstra materialer koster til 1 1/2plan, fremfor større 1-plans hus, med hvad dertil følger af fundament, murværk osv. osv., er ikke meget. Iøvrigt vil udnyttelsesgraden af varmen nok også være bedre, idet du holder dit beboelsesarel indenfor et mindre facadeareal.

Jeg skal på ingen måde snakke dig fra 1-plans, hvis det er det der er optimalt for jer, men ligesom der er ulemper i form af trappearel og skråvægge ved 1 1/2plan, så er det der også ved 1-plans.

Men i den prisklasse køber man selvfølgelig hvad man vil have, for ellers er pengene jo spildt ..

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Jo i bund og og grund ville det jo være jo også fin løsning at bare lige sætte lidt på huset og lave det i 1 1/2 plan, men den løsninger skal der jo både nogle flere tagvinduer i, mere tag samt indvendig beklædning både i stuen og på loftet.

Man kan jo sige det på den måde. hvad hunden skal jeg bruge m2 på 1 sal til når mine unger smutter hjemme fra. jeg ved med med mig selv, jeg bare samler flere ting til mig, så ender det med at hele 1 sal er fyld op med bilstumper andet skrammel af kones.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis