Makitabordsav motor brummer og sprutter

Hej LDSere

Min dyrt indkøbte Makita bordrundsav er kaput.
Når jeg tænder den starter den meget kort op, imens det laver brumme/sprutte lyde. Klingen den køre et par omgange og så springer den sikringen.

Er der nogle motorsagkyndige :-p der kan genkende min beskrivelse og give et præg om hvad der kan være galt.

Det er jo en fin og ellers fungerende sav, så vil have det svære med blot at smide den ud, Men jeg ved ikke hvad det er jeg skal reparere på den.

Makita LF1000


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Det lyder som om motoren er stået af, desværre.

Så pil den ud og spørg elektromekanikeren.

mvh


 varmetossen

Ja, det lyder ikke godt 

Prøv at skille den ad, og tjek om kullene har det godt... men når den springer sikringer tegner det ikke alt for lyst. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hvis det var Dewalt eller B&D ville jeg kontakte Brøndum elektro i Viborg.86 61 36 22 Jeg ved ikke om de også har til  Makita. Men spørg det koster ikke noget.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
åh nej, det var ikke det svar jeg havde håbet på..

Kullene ser nærmest ud som nye, så det er nok ikke dem den er galt med.

Jeg har på fornemmelsen at det koster mere hos en elektromekanikeren end hvad der kan betale sig, men jeg vil prøve at forhøre mig.

Alle forslag til fejl jeg selv kan tjekke er velkomme.. Det er som sagt en meget markant spruttende lyd den giver de sekunder den køre.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange

Jeg reparerer mange vinkelslibere og lign. Når de sprutter, der kommer ild, og springer sikringer, så er alt håb ude, DESVÆRRE. Hvis du kigger med en lygte ind på kommutator (den kullene kører på) kan du nok se forskel på nogle af lamellerne, dem der har skiftet farve, er til viklinger der er brændt. Men se ovenfor, måske en ny motor kan betale sig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jørgen F - Ja det er den desværre, ellers var den straks smidt i nakken på forhandleren..

Vil tro den er snart 5 år gammel, men det er jo ikke en maskine der bliver brugt hverdag så den skulle have holdt mange år endnu.
 


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange

Lige en Rettelse, jeg er ikke Jørgen E, men Jørgen F.

Jeg har fundet en reservedels oversigt på nettet.

http://www.mtmc.co.uk/Makita-LF1000-Spare-Parts__p-75947.aspx

En ny motor er ikke sådan lige at finde i løssalg, men burde det efter jeres mening være nok med et nyt ANKER / KOMMUTATOR

Sådan et anker kan købes til ca. 400 kr. og det vil jeg gerne ofre...





Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis