Makitabordsav motor brummer og sprutter

Hej LDSere

Min dyrt indkøbte Makita bordrundsav er kaput.
Når jeg tænder den starter den meget kort op, imens det laver brumme/sprutte lyde. Klingen den køre et par omgange og så springer den sikringen.

Er der nogle motorsagkyndige :-p der kan genkende min beskrivelse og give et præg om hvad der kan være galt.

Det er jo en fin og ellers fungerende sav, så vil have det svære med blot at smide den ud, Men jeg ved ikke hvad det er jeg skal reparere på den.

Makita LF1000


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hej LDSere Min dyrt indkøbte Makita bordrundsav... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan ikke med sikkerhed sige om det er anker nr. 32-220v  eller stator nr.27-220v. Du bliver nødt til at have den skilt ad og se, der er sikkert synlige brandsår.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er nok ikke så meget billeder, men du har et udmærket måleinstrument selv. Det sidder midt imellem øjnene og munden. Den kaldes næse, den plejer at være sikker når noget lak er brændt af


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen !

Jeg fik skilt motoren ad i dag, både anker og stator var fine, ingen syn på fejl.
Til gengæld var en af viklingerne der sidder omkring kullene knækket over.
Det fik jeg loddet den sammen igen, men den ændrede desværre intet.

Jeg må nok indse at det ikke er noget jeg kan fikse selv. Jeg vil indhente lidt tilbud og se om det kan betale sig at få den lavet.

Tak for hjælpen herinde.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Annonce
Hej igen !

Lige en opfølgning!

Jeg kunne altså ikke bare kassere min sav, så da jeg fik kigget nærmere på anker og stator, viste det sig at statoren alligevel var lidt mørkere end den skulle være, så den var altså brændt. Jeg havde en forventning om den skulle være smelte og sort..

Jeg bestilte en ny i England til 250 kr, og nu køre saven igen ! :-D

Tak for hjælpen !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Dejligt saven spiller igen, prisen på statorvikling, var da ikke så slem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis