Nad forstærker Højt brum når tændes

Hej til alle.

Her på det sidste, når man tænder vores ca 30år gamle NAD forstærker, kommer der en meget høj brum så man frygter for højttalerne. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være årsag til dette. Hvis den har været tændt  og slukket  bliver det lavere for hver gang man gør det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Døde elektrolytter i strømforsyningen (hvis den ellers virker når det hele har stabiliseret sig)
En transistor der har set bedre dage hvis der ikke kommer signal igennem...

Hej Hideout.

Tak for hurtigt svar. Har lige skiftet 4 lytter i strømforsyningen til en fladskærm, der kunne man nemt se hvilke det var galt med. Jeg er lidt mere usikker på når det er en forstærker. Der bor en elektronikreparatør i Aggersund. Tror du det bliver for dyrt at få en prof til at lave det?

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.

Hvis det ikke er direkte 50 Hz brum (lysnetsfrekvensen) er der noget der kunne tyde på at en af udgangstrinene er ustabile. Du bør nok lade Aggersundmanden kigge på "kalorius" da noget sådanne godt kan aflive et udgangstrin. Fejlen har normalt også noget at gøre med en eller flere kondensatore der er i udu, dog ikke i strømforsyningen. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej.

Jamen jeg prøver at ringe til ham i morgen så høre jeg hans bud på det.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.

Hej igen.

Ham Aggersundmanden var helt klar "det er ikke værd at renovere på sådan en forstærker".

Jeg takker for hjælpen. så må vi jo se hvad vi kan finde som erstatning.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Annonce
Skrevet af kovas på 16-12-2014 10:09

Hej igen.

Ham Aggersundmanden var helt klar "det er ikke værd at renovere på sådan en forstærker".

Jeg takker for hjælpen. så må vi jo se hvad vi kan finde som erstatning.

NAD forstærkere kan du stadig få HI-FI klubben

fase
Det er nu ikke så svært at reparere en forstærker, hvis du da ellers kan bruge et multimeter og en loddekolbe...

Hvis det er galt i begge kanaler er det sikkert et strømforsyningsproblem og hvis det "kun" er i een kanal har du jo den anden at sammenligne med

Men det er da sikkert rigtigt at det ikke er økonomisk forsvarligt at reparere på sådan en gammel svend!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis