Drivhus

Min søster og jeg vil give vores mor et drivhus i julegave. I den forbindelse har jeg brug for nogle rådig erfaringer. Vi har set på nogle gode begynder huse på 5kvm. Mit spørgsmål er, er det nemt at pille glasset ud af et drivhus? Tænker glasset nok ikke kan tåle frost, og man derfor er bød til at tage glasset ud om vinteren.
Vi har også kigget på nogle med en slags plastik vinduer (mener det hedder noget med poly). Men de er lige lidt over budgettet (det billigste jeg har set koster 3800-4000 kr.)

Håber du nogle kan hjælpe med svar på ovenstående.

På forhånd mange tak.

Mvh.

Mikkel

Mvh.

Mikkel
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glas tåler frost så det skal I slet ikke bekymre jer om.

Tak for svarerne. Troede bare drivhuse havde tyndere glas som ikke kunne tåle frost :-).

Mvh.

Mikkel

Har du aldrig kigget på andres drivhuse om vinteren ?

Men Mikkel, det er jo ikke nok bare at købe et drivhus, der skal laves en sokkel der er 100 % i vandret og lige høj hele vejen rundt.

Mit bedste råd er nok ikke at købe et for lille!! et drivhus kan (næsten) aldrig blive for stort og man vil næsten altid synes man mangler plads derinde! vi havde et på ca 10kvm som er blevet udskiftet med et på 16kvm og det synes jeg sagtens kunne være størrre (men pengepungen satte en naturlig grænse....). Jeg synes også man skal gå efter et kvalitetshus, vi valgte Willab, da jeg synes om stilen og så har de 4mm sikkerhedsglas og vi har børn så det ville være ærgerligt at glasset blev smadret af fodbolde mv.

Man kan også vælge poly (plastic) istedetfor glas, det har nogle fordele (går ikke så nemt i stykker som 3mm glas, isolerer lidt) men jeg synes ikke det er pænt, men det er jo op til den enkelte:-)

 

Edit: ok jeg havde ikke lige set budgettet... 

Annonce
Vi køber både hus og sokkel, og min far kan godt lægge soklen så den er 100% lige og vandret. Snakker lige med min søster om huset skal være lidt større. Tak for alle svarerne.

Mvh.

Mikkel

Hej Mikkel, Hos Onkel Harald kan du købe et drivhus til 3450,00 kr. og så skal du have en sokkel også der koster 899,00 kr.

Søg på nr. 78717 og 78721 det er fra net butikken, hvor du kan få varen sendt direkte hjem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis