Flad belysning bagved spejl

Har en muret bue i huset som efter fruens ønkse er bevaret ved renoveringen, dog ville hun alligevel ikke have den stårende i gule mursten, så den er malet hvid som væggen i dag, der har altid været en smule belysning i buen, tidligere i en gamle indianer maske som hang på væggen, en smule lys i buen vil vi dog beholde fremover, så det virker om orienteringslys derude.

 

Planen er at der skal monteres et spejl i selv buen, som er 4 cm mindre end selv hullet i buen, og derved giver en åbning på 20mm hele vejen rundt om spejlet, herinde vil jeg så have monteret en for for lys, men gerne som lyser 360 grader, og gerne så fladt det kan monters bagved et par lister, som skal holde beslagene til spejlet.

Nogle med gode forslag til hvilket slags lys jeg skal købe hertil ?

Må meget gerne være LED, men skal så være 220v og ikke noget der kræver en strømforsyning, og meget gerne så tyndt som muligt.

Havde oprindeligt tænkt på 2 x ultraslim lysarmaturer som disse fra Harald nyborg...

http://www.harald-nyborg.dk/p7189/l...-ultraslim 

Men kunne være der være bedre løsning på det, som jeg ikke selv lige havde overvejet.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg synes jo at LED-bånd er oplagt til sådan en opgave - og strømforsyninger kan fås ned til 10 mm tykke - så de kan sagtens være bagved spejlet :

http://www.dioder-online.dk/led-str...-slim.html

1 meter LED bånd bruger ca. 3,5 W så du skal nok bruge 2 strømforsyninger - de kan kun yde 6W stykket.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja, LED bånd er måske alligevel løsningen, vidst ikke de lavede så tynde forsyninger, så bliver nok LED nu, det er jo også nemmere at få til at sidde i kanten rundt, uanset hvordan jeg så laver underlaget for spejlet.

Genial hjemmeside, den kendte jeg faktisk ikke, damm det bliver dyrt fremover, de har sku mange ting jeg godt kunne bruge til fremtidigt byggeri kan jeg se...

Tror jeg hopper på denne her i stedet for, er sikker på jeg bliver glad for at det kan dæmpes også nemlig.

http://www.dioder-online.dk/led-baa...pakke.html

Og til prisen finder jeg nok ikke bedre løsning.

 

 

Jeg har selv et sæt næsten magen til - husk på at dæmperen er væsentligt tykkere end driverne.

Og en flot Ra-værdi på 93

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Har også plads nok når det er LED, for så kan jeg flytte det helt ud i kanten, og har så rigeligt plads på midten til dæmper og forsyningen...
Annonce

Og sådan blev så resulatet, fik endelig taget mig sammen til at få hentet spejlet hos scanglas og ikke mindst hængt det op også, glæder mig til at se hvordan det tager sig ud om aftenen også.

Så er det vist tid til at få gjort lidt ved trappen også, så er det rum også færdigt...

 

Flot

Dejligt når der bliver givet en tilbagemelding med det færdige resultat


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Du har sgu næse for at lave noget pænt!

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Takker...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også