Peugeot ikke tage gas

Hej i alle kloge menesker 

Det drejer sig om en peugeot ludex snake, 30èr scoter.

Jeg har lige købt den, så ved ikke hvad og hvordan eller hvorlænge problemet har stået på.

Den har kørt godt 4000. km. Den ser rigtig fin ud og er ikke overskruet, skulle være lovlig.

Den starter med besvær, skal "klappe" den lidt på karburatoren, tøffer så i tomgang, men kan ikke tage gas, så dør den.

Jeg har skiftet benzin, det der var der på lugtede ikke godt "rådent"

Har skilt karburator ad og blæst den igennem men luft og bremserens.

Intet har hjulpet. Hvad gør jeg nu ??

Har fundet ud af at der er noget der hedder air pump på en sådan peugeot, hvad er det ?

Vh. Peter


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du skal "klappe" den på karburatoren, er der noget der tyder på fejl i svømmeren (sidder fast) eller måske noget med automat chokeren. Det kunne også være den automatiske benzinhane, eller luftslangen dertil, der er fejl på. Men først ville jeg prøve og rense karburatoren igen. Husk og gennempuste den med en kompressor og ingen ståltråd.   

Tror ikke der er anden airpump end den du medbringer for at vedligeholde trykket i dine dæk på en sådanne model.  

Pøj pøj. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har du lade den stå i tomgange i nogle minutter før du prøvede at give gas?

men som Nitter skrev, kan det være den automatiske choker der ikke slår fra,
eller måske kommer der falsk luft ind et sted.
f.eks. en gummipakning ved indsugningen som er tørret ud, hvis den har stået stille længe.

Mvh. Nicholai
Takker for input
Jeg kar nu natten over haft karburatoren i "blød" det er desværre en karburator med fast blandingsskrue, kan ikke justeres, Grunter py12/421 tror jeg den hedder.... Fransk skrammel... har 9-12 v væksel strøm til chokeren,, ved start omdr. men den bevæger sig ikke. Har nu lånt en "brugt" choker som virker , og skal have den monteret imorgen. Så håber. Takker

 

Med lånt choker sprang den lige igang, så min egen er def. Men den køre ikke ordentlig, køre fint i tomgang, og choker slår fra, men vil ikke tage omdr.. ryger meget,, tror der er nogle der har rodet i karburatoren engang. måske et dyse problem. Er der nogle der ved hvad str. dyse den standart skal køre med ??

 

umiddelbart burde karburatoren først "køre" på tomgangssystemet og nålen, og kun bruge hoveddysenved fuld gas

Nu kender jeg ikke lige den karburator, men hvis den har et vakuumspjæld, kan selve Gummimembranden deri, være defekt og der kommer falsk luft ind som gør at spjældet ikke åbner sig.
for mig lyder det som karburator suger falsk luft ind, og blandingen bliver alt for mager når du giver gas.

Mvh. Nicholai
Skrevet af Peter9 på 16-12-2014 19:43
Med lånt choker sprang den lige igang, så min egen er def. Men den køre ikke ordentlig, køre fint i tomgang, og choker slår fra, men vil ikke tage omdr.. ryger meget,, tror der er nogle der har rodet i karburatoren engang. måske et dyse problem. Er der nogle der ved hvad str. dyse den standart skal køre med ??

Nej ikke umiddelbart noget om dyssenummer. Har du prøvet om scootergrisen.dk har noget liggende ???

Det er også nødvendigt at luftfilteret er samlet rigtigt samt er tæt. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis