Ny 1. sal på bungalow

Vi er i gang med at købe vores første hus i Københavnsområdet og har kig på en bungalow, der har  80 kvm i stuen og fuld kælder i samme størrelse. Huset er kun relevant for os, hvis der kan sættes en første sal på. Lovgivningsmæssigt er jeg i gang med at undersøge, om det er muligt, men det er samtidig også vigtigt for os, at få en fornemmelse for, hvor meget det kommer til at koste. Det afhænger selvfølgelig af rigtig mange ting. Vi er ikke så langt med, hvordan den specifikke konstruktion skal være, men den nye førstesal skal indrettes med 3 værelser og et badeværelse. Vi har overvejet mansardtag eller en løsning med opmuret gavl og saddeltag i tegl. Jeg har set prisoverslag på alt mellem 10.000 og 20.000 kr. kvadratmeteren, så det er svært at bruge til noget. Sjællands Byggeservices automatiske udregner giver mig priser på 1,2 til 1,5 mio. kr. Jeg har ikke nogen håndværksmæssig baggrund, så vi skal bruge fagfolk til at alt det teknisk svære, men jeg har tænkt mig at lave så meget som muligt selv af det indvendige for at spare nogle penge.

Er der mon nogen på forum, som på baggrund af ovenstående kan give et overslag på, hvad en ny førstesal kan  løbe op i?

På forhånd tak for hjælpen.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du finder håndværkere fra københavns området. vil den nok komme op på de 1,4-1,6 mio kr.
Hvis du trækker tilbud udefra vil den nok ligge på 1,2-1,4.
Det ville være en god ide, at anskaffe sig en bygningsrådgiver. (Bygningskonstruktør) der kan fortælle dig nærmere om pris og tid. som også samarbejder med ingeniøren for at få nogle beregninger.
Desuden er det dyre materialer der skal bruges. Der skal byggetilladelse til. samt beregning af eks. konstruktioner og nye. og så skal det liciteres. En bygningskonstruktør er godt givet ud til start og for at fortælle dig disse ting.
Så det bliver ikke meget billiger

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.

Uden at komme med priser. Jeg har set en tilsvarende opgave løst ved at sætte en tvilling bungalov ved siden af, så hjørner bliver sammenbygget, rigtig smart. Så er der ikke nogen spildplads til trappe, og skunk. Og der er ikke bærende problemer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for jeres hurtige svar. Hvis vi vælger at lave en 1. sal skal det selvfølgelig kunne betale sig med alt det tid, man kommer til at bruge på det, så det skal seriøst overvejes, hvis det bliver så dyrt som 20-25000 kr. m2, når kvadratmeterpriserne i området er 30.000 kr. m2... Ejendomsmægleren nævnte, at han havde en konstruktør, som kunne lave det for 10 kr. m2. Vil lige høre ham igen, hvad det helt specifikt er for en løsning, eller det bare er et tal han har slynget ud...

@ Martin: Kender du til andre løsninger, som vil være billigere? Jeg er med på, at mansardtag er en dyr løsning, så jeg er åben for at tænke alternativt, hvis det kan blive billigere og stadig godt...

Tak igen.
Nicolaj
Hej Nicolaj

Har i ikke overvejet at få revet det gamle hus ned, og bygget et lavenergihus på grunden i stedet for ? - Det ser man flere og flere gøre i KBH området, da tilslutnings afgifter m.m. er med i det "gamle" hus, så kan de nye m2 ligge fra 10 -15000 kr all in.

Man skønner at hvis grunden / huset kan købes til max 1,2 mill, og det nye hus på ca 160 gode m2 koster 15000 kr. pr. meter, så lander den samlede udgift på ca. 3,5 mill. hvilket 2 indtægter kan bære når man tager med at der spares ca. 30.000 i opvarmning på denne type bolig.

Bygning i Bungalov stil, og sågar med murstens facade for at passe ind i det gamle kvarter, behøver ikke være nogen forhindring hvis du får en dygtig arkitekt til at vejlede dig.

Men uanset hvad du gør, så skal du for din egen skyld alliere dig med en dygtig projekt leder, der skal varetage JERES interesser. Nogle bygnings konstruktører magter dette, og andre har for lidt forstand på ledelse og økonomi til at kunne styre f.eks. 10 under entreprenører der alle vil hale i deres egen retning.
Men bygnings konstruktøren har som regel godt styr på regler, krav til materialer, teknikker og tolerancer ifm. byggerier, hvorfor de er relevante at rådføre sig med.

Tillid til hinanden er godt at have, men når penge er med inde i billedet, er kontrol nu engang bedre

Selv i ordbogen kommer arbejde før succes .... :) , og i virkeligheden kommer al viden fra erfaringer .. :)

En LDS´er kan også være med på innovativ lavenergi ved brug af www.izodom.dk
Tak for svar, GDS2013. Det har sat lidt tanker i gang. Den bungalow vi har set på står til godt 3 mio kr., så nedrivning her er ikke relevant vil jeg vurdere. Måske ville man kunne få pengene hjem med nyt hus, men heller ikke mere end det. Der er meget få huse til nedrivning på attraktive adresser i Københavnsområdet så vidt jeg kan vurdere, men det ville helt sikkert være en langsigtet løsning. Jeg må tænke videre. Havde håbet på, at vi kunne sætte en lækker 1. sal på til max 1 mio. kr. og så få en god deal den vej rundt, men det er nok ikke så ligetil...
Annonce
Vi er faktisk ved at lægge sidste hånd på et identisk projekt. Vi har 94 m2 grundplan. Vi har fået et helvalmet tag med 11 ovenlysvinduer, 3 værelser, bad og repos. Totalprisen er 1.070.000 for 65 m2 inkl. trappe, landmåler, gebyr til kommunen, rådgivning osv. Selve Entreprisen med håndværker er 910.000 kr. Vi pressede dem ned fra 1.400.000!
Vi fik nye 45 grader spær på et 70m2 hus, sorte tagsten, 3 Velux vinduer, 2 Alu/træ vinduer, trappe samt alt udvendig beklædning i Ivarplank for 285000.-
Dertil kom ingeniør til ca. 8000.- Kommune til omkring 3000.-
Tegninger og alt udvendigt byggearbejde inkl. nedbrydning af det gamle tag stod tømreren for. Jeg skulle selv bortskaffe byggeaffald.
Alt indvendigt og jeg mener alt, stod jeg selv for. I materialer løb det op i ca. 100000.-

Vi har fået ca. 45m2 ovenpå. Der er 1 stort værelse, et mindre og et lækkert repos til hygge. ;o)

Mvh Lars
Skrevet af Zakken på 26-06-2015 13:00
Vi fik nye 45 grader spær på et 70m2 hus, sorte tagsten, 3 Velux vinduer, 2 Alu/træ vinduer, trappe samt alt udvendig beklædning i Ivarplank for 285000.-
Dertil kom ingeniør til ca. 8000.- Kommune til omkring 3000.-
Tegninger og alt udvendigt byggearbejde inkl. nedbrydning af det gamle tag stod tømreren for. Jeg skulle selv bortskaffe byggeaffald.
Alt indvendigt og jeg mener alt, stod jeg selv for. I materialer løb det op i ca. 100000.-

Vi har fået ca. 45m2 ovenpå. Der er 1 stort værelse, et mindre og et lækkert repos til hygge. ;o)

Mvh Lars

 

Det lyder billigt.

Men kan se på postnummeret at det også er lant væk fra Københavnerpriser.

 

Jeg har selv et traditionelt hust på 111m2 og drømmer om en første sal, hvor jeg e t. selv ville sætte skillevægge op og kunne vente med badeværelse. Men tør næsten ikke indhente priser...

 


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Jesperbha skrev den 21-06-2015 18:48:01

Vi er faktisk ved at lægge sidste hånd på et identisk projekt. Vi har 94 m2 grundplan. Vi har fået et helvalmet tag med 11 ovenlysvinduer, 3 værelser, bad og repos. Totalprisen er 1.070.000 for 65 m2 inkl. trappe, landmåler, gebyr til kommunen, rådgivning osv. Selve Entreprisen med håndværker er 910.000 kr. Vi pressede dem ned fra 1.400.000!

 Hej Jesperbha.
Jeg faldt lige over dinkommentar, og vil blot høre hvem der byggede din 1. sal? Vi skal nemlig i gang med et lignende projekt:-).
mvh. Maibritt 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis