PU-skum

Sidder og kigger på PU-skum.

Hvorfor skal man købe noget til 70kr når man kan købe en dåse i jemogfix til 25kr?

Jeg er med på der findes brandskum, brøndskum osv., men helt almindeligt PU-skum til montage... er der virkelig forskel på det?


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er forskel på hvor tæt den er, og hvor meget den expandere fra mærke til mærke, men om den fra jemogfix er ringere end den billige fra feks. DANA ved jeg ikke.
Tak for svar.

Jeg tænker at ekspansionstrykket er vigtigt at vide, men skal tætheden ikke være lav som muligt for bedst isolering? Eller det kommer måske an på så meget andet?

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

Der er rimeligt stor forskel den fra jem&fix / Harald Nyborg ligner en zwisisk ost når den er expanderet. Hvor den dyrere har helt små fine huller i overfladen når du skære det overskydende af.

...og siden det kun er den stillestående luft, som isolerer, så har det en vis betydning. Ligeså hvis det er meningen det skal fastholde noget - der er det også bedst med en forholdsvis tæt struktur. Der kan også være forskel på hvor tæt overfladen er, og i den forbindelse hvor modtagelig den er overfor fugt. Dette er dog et noget mere uldent område, siden skum er notorisk kendt for at holde på fugten, med svamp og råd til følge, hvis det bliver brugt de forkerte steder.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Jeg synes at det dyre skum er nemmere at styre, det skummer hurtig op, og expandere ikke yderligere efter kort tid.

Modsat det billige skum, jeg har prøvet fra Harald Nyborg, og Silvan, de virker meget ens, jeg synes de er svære at styre, og at man ikke komme så langt pr dåse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis