Opvaskemaskine installation

Hej LDS

Jeg har ofte fået mange gode svar her på siden, så nu prøver jeg igen Jeg er ved at installere en opvaskemaskine i en etageejendom, hvor der ikke har været installeret en opvaskemaskine før. Vi har fået godkendt opvaskemaskinen. Såvidt jeg har læst på nettet, må man godt selv udføre alt VVS arbejde, der foregår efter ballofixen på rørene. Jeg har derfor lavet dette diagram, for at vise den nye installation, jeg gerne vil lave.

Vil dette være en lovlig installation eller skal jeg have en VVS mand til at installere det? Jeg vil gerne være sikker i forhold til forsikring, så jeg ikke står med en erstatningssag, hvis der nu skulle ske en ulykke.

Ser frem til at høre fra her.

 


 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Som jeg forstår reglerne, må du gerne udskifte f.eks. et blandingsbatteri efter en ballofix. Men du må ikke lave ændringer i vandinstallationen (dette sikkert fordi ikke alle er opmærksom på kontraventil, krav til materialer osv.)

Se evt her:
http://www.sik.dk/Forbruger/Gas-vand-og-afloeb/Vejledninger-til-goer-det-selv-vvs/Saadan-opstiller-du-en-opvaskemaskine

Så skal det være helt efter reglerne, tror jeg du skal have en vvs'er til at montere tee og ballofix. Maskinen må du så selv skrue på.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis