makita overfræser på bosch føringsskinne

Kan man bruge makita på bosch føringsskinne.
det er denne overfræser her jeg har tænkt mig at bruge sammen
Med min bosch skinne http://m.ebay.co.uk/itm/281246456379?nav=SEARCH)
Og/eller skal man bruge en adapter.
Mvh tømmerlusen

Hvis noget virker for godt til at værer sandt. Så er det sjældent det.??
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen på siden

Jeg synes ikke det ser ud som om, der er fod med til at køre på styrekinne, heller ikke den fra Makita.

 

Mange tak je_ns. Var lige ude og handle og smuttede forbi den lokale stark.
Og de sagde at ifølge deres erfaring. Passer hverken makita dewalt bosch eller milwaukee skinnesystem
Med hinandens maskiner. Men måske man kan finde en adapter på ebay som gør det muligt. Ved bare ikke
Hvad jeg skal søge på

Hvis noget virker for godt til at værer sandt. Så er det sjældent det.??

Ellers må du jo selv lave en adapter.

Jeg ved ikke lige hvilke søgeordet du skal bruge...

Festo er nok dem der har mest tilbehør, Festo og Makita passer skinner sammen, og som jeg husker det, passer de skinner med dem de har i Harald Nyborg.

Skinnerne fra HN koster ikke så meget...

www.harald-nyborg.dk/p2983/skinne-1400-mm-t-dyksav-sc55

Fedt det vil jeg lige undersøge nærmer. Mange tak for hjælpen

Hvis noget virker for godt til at værer sandt. Så er det sjældent det.??
ja jeg er nu også rimelig overbevist om at en sådan en adapter er LDS, Hvilket også nok skulle kunne lade sig gøre, så længe stængerne fra fræseren sidder så tilpas højt at de kan gå fri af profileringen på skinnen.

@je_ns
Passer formaterne på Scheppach virkelig til Festool? Der var da lige lidt mønt at hente ...jeg kan dog se at åbningen på profilet vender modsat, så de ikke umiddelbart er sammenbyggelige (profilet tættest på kanten er åbent i toppen på Festool FS)

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Annonce
...hvis man vil have friheden til forskellige værktøjer, så skal man nok over i wolfcraft eller noget i den stil. Det lugter - uden selv at have prøvet det - ikke særlig prof, men har da hørt positivt om det, både fra brugere og GDS.

Tror faktisk der er noget om at Mafell også kan ræse derudaf på FS/2

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Pas på med scheppach skinner. Så en demo på YouTube hvor han viste at de er skæve
På tværs af skinnen. Altså de buer på midten på tværs håber du forstår hva jeg mener.
Kunne ikke lige finde linket desværre

Hvis noget virker for godt til at værer sandt. Så er det sjældent det.??
@tømmerlusen
Nu får du ikke kommission af Festool vel? ...træls når man løber ind i den der "for godt til at være sandt".

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Fibersnedker. Ikke sikker på om jeg forstår dit svar rigtigt.? Men om alting er så syntes jeg at jeg skyldte jer herinde og fortælle og nævne at den nævnte skinne måske ikke er i så god en kvalitet. Til info sælges sheppach
Dyksav også under navnet grizzly track saw. Bare i en anden farve og det var en demo af den sav jeg så på YouTube. ��☺👍

Hvis noget virker for godt til at værer sandt. Så er det sjældent det.??
Ja nu koster scheppach skinnerne jo under det halve, så kan man jo nok ikke regne med at kvaliteten er helt på toppen.

Jeg har Makita skinner, der er fuldstændig lige..
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis