Test af varme i forrude

Hej,

 

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg tester om forrudevarmen i en Ford virker, i denne milde vinter med plusgrader? Jeg har en mistanke om at der er et bånd ned over midten af ruden hvor varmen ikke virker. Jeg har set det en enkelt gang da vi havde frost, men vil gerne efterprøve det.

 

Mvh. Lars

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Varmen i bagruden er meget nemt at teste, Når jeg kører kan jeg se i bakspejlet at der kommer "tørre striber" i den dug der sidder på den. Det må du kunne gøre ved forruden. Lad den stå uden varme blæser, og tændt forrude varmer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lacia, nu ved jeg ikke hvilken model FORD du har. Men i min Mondeo er der også et "bånd" ned i midten af ruden uden varme - men det er fordi der ingen tråde sidder i midten af ruden. Det gør der sikkert heller ikke i din. Du kan se trådene ved at kikke igennem ruden op mod himlen. De sidder siksak fra top til bund af ruden og meget tæt, vel med en cm afstand.

Du skal være forberedt på, at de med tiden går i stykker. Jeg er på min 2. Mondeo nu med varme i forruden og både nr. 1 og 2 havde efter et par år defekte tråde. Det betyder dog ikke noget, for de sidder så tæt, at de nok skal få ruden dugget af/afiset selvom der mangler nogle stykker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis