Privat boring?

Går og kigger lidt efter hus på landet, og prøver på at finde ud af hvilke udgifter der som minimum vil blive.

Mange af de huse, jeg finder på landet har egen boring. Til min overraskelse tillader myndighederne at kræve betaling for vandafledningsafgiter for 170 m3 hvis ikke man har måler, der viser andet. Jeg bruger vel 25-30 m3. Det kunne lyde som det ville være en god ide med en måler. Men hvad er der af udgifter til vedligehold af brønd, pumpe og måler osv om året?

Hvad koster det at få sat en måler på sin brønd?

Kan det bedre svarer sig at blive tilkoblet et ekternt vandforsyning på længere sigt?

 


 

Går og kigger lidt efter hus på landet, og prøver... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det batele sig at leje måler af kommunen. Min kommune kræver 231 kr pr år.

 

Skrevet af GardenGirl på 12-12-2014 09:15
@ev elmand - det er nemlig korrekt.. vi har måttet etablere nedsivning selv - så vi bliver flået for afgifter, af noget vi ikke har til rådighed

Til ev elmand. Jeg har kun beskrevet for spildevand, som bliver afledt til renseanlæg og er også klar over, at der findes andre måder at skaffe sit spildevand af vejen. Det vill jo nok komme till at ligne en større afhandling, hvis alle aspekter skulle gennemgåes her.

 

Garden Girl. Kloakering i det åbne land betales der også afgifter af. Disse afgifter opkræver forsyningen på vejne af kommunen. Det er skattevæsenet, som pengene betales til. Vi kan slet ikke blive uenige om staten har set muligheder i at opkræve afgifter på alt muligt for at få flere penge i den  bundløse.

 

Har I iøvrigt overvejet at slå op på jeres respektive forsyningers hjemmesider, for at se hvem der får hvad og hvormeget??

 

 

 

 

 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis