Installation af komfur

Hej,

Nogen hjælp til selvhjælp at hente her?

Har fået skiftet komfur og kunne godt tænke mig at se om jeg selv kan skifte det. Det haster ikke da det gamle stadig virker (pånær varmluften), så vil helst være sikker før jeg går videre og i sidste ende så må en autoriseret jo komme på banen vel. 

Billeder af det nye: 

Billeder af væg og stik: 

 


Jeg læste en gang at pædofili og uvidenhed er de største trusler mod samfundet...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den nye skal monteres præcis som den gamle, Bortset fra jordledning. På den gamle sidder den på stellet, medens den nye har en "rigtig" klemme ude til højre. Kig på diagrammer 3N de er helt ens

Jeg var fornylig omme ved en arbejdskollega. De havde fået ny komfur, han havde selv sat det til. Den nye virkede ikke på alle plader. (den samme fejl som den gamle) Jeg skiftede en sikring så virkede den, (og det havde den gamle sikkert også gjort) skønne spilte penge.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 10-12-2014 19:20

Den nye skal monteres præcis som den gamle, Bortset fra jordledning. På den gamle sidder den på stellet, medens den nye har en "rigtig" klemme ude til højre.

 

 

Tusind tak for det meget hurtige svar. Jeg antog ligeledes at L1/L2/L3 var til at ligestille med hinanden, men jeg synes at den sidste forvirrede mig, muligvis grundet jordforbindelsens anderledes forbindelse.

Det vil i princippet sige at jeg tager og markerer kablerne 1-5 og kobler dem til i den samme rækkefølge, hvor jeg naturligvis hopper 5 over og smider den på den sidste klemme "jordledning". 

 


Jeg læste en gang at pædofili og uvidenhed er de største trusler mod samfundet...

den lus som allerede er monteret imellem 4 og 5 skal blive. Så nr. 5 er også i brug.
Du behøver ikke at mærke ledninger op. De eneste 2 du skal kende er blå = NUL til nr. 4 eller 5 og gul/grøn = jordl. til Jordklemme. L1 , L2 , L3 er ligeglade med rækkefølgen af ledninger


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis