"prime" mdf

Jeg er ved at bygge en tallerkensliber og har brug for at lime en velkro skive fast på mdf tallerkenen, så jeg rimeligt nemt kan skifte sandpapir.

Den velkro skive jeg havde liggende var selvklæbende, men den har åbenbart ligget så længe at limen ikke længere er noget værd. Nå, men så tænkte jeg at jeg da bare smider et lag kontaktlim på begge sider, og limer den fast.

Problemet er bare at limen blev nærmest "spist" af mdf'en, så skiven kunne med lethed pilles af igen (og så tør jeg jo slet ikke tænke på hvad der ville ske, når jeg snurrer den rundt med 1400 omdregninger).

Så melder det store spørgsmål, hvad kan jeg behandle mdf'en med så komtaktlimen har noget at binde i ? 

Jeg havde selv gang i at male den med noget grunder, men er det nu også en god ide ? 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg er ved at bygge en tallerkensliber og har brug... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Anders K på 12-12-2014 07:25

Så er der noget ved at handle brugt, det er dog sjældent at det er en positiv oplevelse.

Kender godt det der med at bygge ting til værkstedet, det meste af mine maskiner i værkstedet bliver brugt til lige netop det formål .

Det nyeste projekt bliver Mathias Wandels Boxjoint Jig. Planerne er indkøbt, og så er det jo egentlig bare at komme i gang. Juleferie kom frisk 

 

 

Det må du endelig huske at tage billeder af og lave et galleri, for den har jeg også luret på, som et godt projekt. Han er for sej 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af Håndværkeren på 12-12-2014 09:16

De er jo lige netop det Henrik, så længe projektet er undervejs er det sjovt at beskæftige sig med. Når tingene så er færdige er det ligesom interssen for tingen falder af, og man er nød til at finde et nyt projekt  

 

 

Giver dig kun delvis ret, jeg glæder mig nu også over noget, jeg har lavet og det så stadig virker eller at jeg lige hurtigt kan bruge det jeg har lavet uden at skulle stille en masse op, specielt hvis det ikke har kostet mig en formue 

Feks har jeg gemt den bore skabelon jeg lavede da jeg skulle sætte greb på køkkenlågerne... jeg får garenteret aldrig brug for den igen, men den er da rar at ha' 

Men ja, som husejer bliver man jo aldrig færdig, så der er hele tiden nye ting at lave og "hitte på" for slet ikke at tale om hvad hjemmestyret giver mig af opgaver (læs:ordrer)   

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Og smider du endelig skabelonen ud, går der måske 14 dage så er der en der vil låne den

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også