borehammer fra ikea.!

i behøver ikke svare på på en lidt dum spørsmål.!

er der nogen der har arfaring med nogle batteri værktøj.blandt andet borehammer. (slagboremaskine) i deres ordsprog.! som ligger i en hvid kasse med orange indsat. med lidt tilbehør blandt andet 3 beton bor og en borepatron sikkert med sds plus fatning. som de kan købes i ikea.!

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nej, men min erfaring med deres møbler gør at jeg ikke ville købe den om den så kun kostede 100kr :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
næh... Ikke erfaring på den måde, men hvis det er ligesom resten, så vil jeg gå ud fra at den nok skulle kunne dække et mindre behov her og nu. Måske endda ret fint. Men en Hilti - Dét er eller bliver det aldrig nogensinde.

Leder du efter en prisbillig borehammer, og ikke går voldsomt op i hverken vægt eller ergonomi, så tror jeg jeg ville kigge forbi Biltema eller noget i den stil. Det er ikke verdens bedste, men til gengæld no-bullshit varer, og de er billige. Stiger behovet, så kan der jo altid komme blå Bosch, Metabo, Milwaukee og Hilti på ønskesedlen senere

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!

morskabheden er at jem og fix hedder falke. og ikea. hedder det fixa. men på nogle af ders værktøjsæt. står faktisk i ders hjemmeside er til enkle opgaver.

og jeg har set den i funktion i youtube af en kvinde der bruger den og manden snakker til kvinden hvordan den skal bruges. i badeværlse sprog er kinesisk.! ud over beskrivelse.

hvis i skriver ikea fixa 14.4v. og rulle lidt ned her ser du den med et par kvinde hænder med boreharmmeren. på en flisevæg,!

man kan faktisk høre slagværket fra den. dog med lidt fumlen.! klippet vare lidt under 5 minutter.

Hej.

Jeg har kørt med en Falke i flere år, og har ikke noget at klage over.

Den holdt fint lige til jeg tabte den og batteriet knækkede af

mvh


 varmetossen

jeg har faktisk haft en af batteri boremaskiner i hånden i ikea. det virkede at de var ret solidt byggede. så turde godt købe en af den. "slagboremaskine" (borehammeren).

og jeg giver et preg om hvor god den er.!

Annonce

ja. så er den hjemme. 399.kr. jeg har prøvet på en sten med dens bor. slibning er noget sjov. de skal bare smadre beton i hullet til støv men har brøvet på en mindre granit sten det forbløffer jeg sku mig at den kan lave et hul i stenen til ca 5mm dybt hul med 5mm bor og komme ikke længer ned uden at den skal. andstringe. boret er ikke noget at sige hurra på dem. men sikkert med dewalt betonbor. går det sikkert som smør.! med sds plus fæste. (ikke efter bestemt mærke.)

ikea bor hammer med 1 joule i slagkraft. 900 omd 4800 slag i min. 14.4v. sds fæste.

og den virker meget solid i byggekvalitet når du dumper den ned på bordet lyder som en massiv blok.! og ligger udmærket i hånden med lidt næsetung.!

mjarh... Nu er granit jo normalt forbeholdt diamantværktøj... Med vand, så hvis boret er brændt af efter 5mm, det nok ikke så mærkeligt. Tror du skal have fat i et nyt bor, og så prøve i beton - hvis resultatet er det samme, så er det 400 lige ud ad vinduet, men ellers skulle det gerne skære noget nemmere.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!

Jeg købte den billige for 10 år siden hos Onkel Harald der den gang kostede 298,00 kr. jeg har boret i en granit trappe sten med et 12 mm. bor, endda to huller vinkelret på hinanden så jeg kunne trække en stålvire igennem. Da jeg købte den var det for at bore huller i en gammel beton kældervæg, det var som at bore i smør

Søg på Nr. 6842

Skrevet af Håndværkeren på 13-12-2014 09:41

Jeg købte den billige for 10 år siden hos Onkel Harald der den gang kostede 298,00 kr. jeg har boret i en granit trappe sten med et 12 mm. bor, endda to huller vinkelret på hinanden så jeg kunne trække en stålvire igennem. Da jeg købte den var det for at bore huller i en gammel beton kældervæg, det var som at bore i smør

Søg på Nr. 6842

Den har jeg også! Det eneste jeg har dræbt en på er at blande fliseklæb Men ellers er den bestemt fin til prisen, jeg har i hvert fald ikke behov for noget vildere, og jeg har brugt den til alle mulige hårde opgaver!

 

 

 


Mvh

Morten

Det må have været en særlig hård fliseklæb, jeg bruger min til at blande beton i spande med uden problemer.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis