borehammer fra ikea.!

i behøver ikke svare på på en lidt dum spørsmål.!

er der nogen der har arfaring med nogle batteri værktøj.blandt andet borehammer. (slagboremaskine) i deres ordsprog.! som ligger i en hvid kasse med orange indsat. med lidt tilbehør blandt andet 3 beton bor og en borepatron sikkert med sds plus fatning. som de kan købes i ikea.!

i behøver ikke svare på på en lidt dum spørsmål.!... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den første havde en svag gearkasse

Mvh

Morten

Skrevet af Juel på 13-12-2014 10:50
Den første havde en svag gearkasse

Den kan jeg skrive under på. Harselv en ældre version hvor borefuktionen stod af næsten med det samme og ikke engang fordi den var overbelastet. Det var såmænd bare et spørgsmål om at bore nogle 16mm huller i et par loftsbjælker. Hammerfunktionen virker stadig.

 

 

Bor med skruefremtræk (sneglebor etc.) er notorisk hård kost for borehamre. De (borehamre) er bygget til hurtigere rotation, til f.eks. metalbor (til en hvis grad) og selvfølgelig beton, sten og mur. Dyvelbor kan de også sagtens håndtere, men sneglebor og den genre er bedst egnede til vimmelskaft eller langsomtgående momentstærke sejtrækkere.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!

Når man bruger snegle bor med skrue fremtræk i en elektrisk boremaskine, skal man file rynkerne af skruen så der kun er en spids. Det har jeg gjort ved flere af mine gamle bor til håndsving hvor jeg har skåret den firkantede del af.

Findes der mon nogen der bruger de gamle håndborsving mere, ud over i Indien og den slags under udviklede lande.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis