Halogen ved port = nu LED, men hvilke?

Hej derude,

Ved min port har jeg 2 indb. halogen 25 watt GU10 - de skal skiftes til LED nu. Jeg mener de nuværende har en spredning på 35 grader.

Jeg er i tvivl om om jeg skal købe nogle forholdsvis dyre til ca 125 eller nogle på tilbud til ca 75 kr. Der er ca 10.000 timer til forskel i oplyst levetid. De er ikke dæmpbare de billige - det kunne jeg måske dog godt tlnke mig da de måske skal dæmpes med det noget andet udendørs belysning via IHC.

Men: Hvad gør I jer af tanker når I tænker LED (udendørs) - både prismæssigt og evt omkring dæmpning? Vil I beholde de 25W og 35 graders spredning? 

Hilsen Torben

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Torben

Nu ved jeg ikke lige hvilken IHC dæmper du har, men de har en minimumsbelastning som skal overholdes.
Den bliver svær med kun 2 LED pærer på, IHC CR skal have et forbrug på, på 25W for at virke ordenligt, og derudover er der faktisk mange LED pærer der ikke kan dæmpes med IHC.

Om din lyskilde er 35° eller 40° er hip som hap, den smule forskel betyder ikke en disse.
Umildbart lyder 75 kr. for en billigpære uden dæmp lidt dyrt.

Jeg har set at greenline køre tilbud på en til 49kr. stykket inkl fragt. Det er endda med en Ra værdi på over 90. De er så også en smule kraftigere.

Du får lige et link her så du kan se den
http://www.greenline.dk/led-paerer-led-lys-c/led-paerer-gu10-c/sunflux-3-5w-gu10-led-paere-b79f68da-37bc-4553-8875-3acf736aac2a-p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis