Frostsikre Betonkar

Hej Alle

Jeg har støbt et betonkar og jeg vil høre om i har nogle gode råd mht frostsikring så betonen ikke revner? Karret er 40 cm dybt og er gravet 5 cm ned i jorden. Under karret er  der lagt 8 cm flamingoplader.

Det er ikke en mulighed at lægge noget over da karret er en del af en skulptur der skal kunne ses hele året.

På forhånd tak.

Venligst,

Peter

 


Retep Neslo

Hej Alle Jeg har støbt et betonkar og jeg vil... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er selvfølgelig det sikreste, men det kommer jo an på hvor stærk betonkarret er. Hvis vandet lukkes inde, så har det meget styrke når det udvider sig. Men kan det komme opad, begrænser det trykket på siderne.

Jeg har støbt et havebassin, i beton ca. 1,5 x 2,5m med springvand. Den lader jeg fryse og jeg lader også springvandet køre. (Det er grundvand fra min kælder) Det bliver bare så flot, havde forrige år en isklump på 1,5m højde og ca. 4 -5 meter i diameter. Fruen var lidt skepsisk da det nærmede sig fordøren. og bagud måtte der spærres af med brædder,så hækken ikke blev sat fast i ispanser.

Den har ikke taget skade.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nu er der nok den forskel at dit have bacin har skrå sider, hvor isen kan glide op over, i et retankulært bacin med lodrette sider har isen ikke den mulighed. Prøv at se på de store revner i klipper, de er ofte dannet af is i en lille revne der har udvidet revnen over årtier til klippen sprængtes. Vand er en af naturens stærkeste kræfter !

...og bland så op med pind, så har man en eksplosiv cocktail, som flytter skillevægge, lapper ubåde på 5km vand, og sprænger granit, så let som at dreje et æble fra hinanden... Jojo - den er god nok. Vand er ikke spøgeværk!

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!

Mit springvand er Ovalt, det har lodrette sider på de sidste 30 cm som stikker op over jord/flise overflade og vandspejl er 5 cm fra kanten. Men siderne er armeret og ca. 8 cm tykke.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis