Fuge trætrappe

Hejsa

Jeg har en trætrappe hvor jeg skal have lagt en fuge der hvor trinene rammer det øvrige træværk. Hvilket fuge vil i anbefale til dette? Den skal være hvid gerne uden at blive grå efter noget tid.

Vh
Morten

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det er indendørs skal du vælge en god akrylfuge der kan overmales og med god mener jeg IKKE en af de billige fra jemogfix. jeg tror at det er nødvendigt at den skal overmales da en fuge specielt i fodhøjde har det med at der kan sætte sig lidt snavs på den, det sker ikke så let når den er males ved f.eks overgangen mellem fodpaneler og vægge
Du bliver nok nødt til, som mfrost også siger, at overmale den ellers bliver den hurtigt grim.

Men brug en god acrylfuge, sæt tape (helt præcist) på trinnet, fug, mal og af med tapen med det samme.
Fugen må ikke begynde at tørre for meget da den så vil klæbe fast til tapen og "trevler" når du piller tapen af og det bliver noget værre skidt at se på, så lav et trin færdigt af gangen...

Lavet rigtigt kommer det til at se helt genialt ud

www.malermester-hansen.dk
Måske et dumt spørgsmål, men hvad er en "god" acrylfuge. Nogle bud på en sådan?
Mange tak malermartin

Hvis jeg bruger den polymerfuge, er det så ikke nødvendigt at male den overbagefter?
Jo de bliver desværre klistrede og gule i løbet af nogle måneder, så der er ingen anden udvej end at male den over

www.malermester-hansen.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også