Adskillelse af vandhane

Hej

Jeg har en vandhane Blanco Filo-s hvor kartouchen sikkert skal skiftes. Først ville jeg dog lige skille hanen ad, men det giver mig en del hovedbrud.

Jeg har fjernet skruen i håndtaget, men det sidder stadigt solidt fast. Mit spørgsmål er nu om der er flere skruer, eller om der er kalk eller andet som får grebet til at sidde fast. 

Kigger jeg på tegningen her så skulle der kun være den ene skrue.
https://login.blanco-germany.com/webapps/static/HeilerPPMKatalog/hlr-system/TKD/PDF-Dokumente/120460_BLANCOFILO-S_HD_02-2013_v04.pdf


Hvordan skiller jeg den hane ad, skal der blot bruges vold, kan skidtet opløses eller er der en ekstra skrue.

  Kjeld

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det Pos 1, du ikke kan få afmonteret ?

 

Så skal den "bare" trækkes af.
Jeg har haft held med at vikle et par lag tape om en stor flad skruetrækker, sætte en i hver side af rillen, og så "stemme" håndtaget af.
Skrevet af Picarro på 09-12-2014 09:21
Jeg har haft held med at vikle et par lag tape om en stor flad skruetrækker, sætte en i hver side af rillen, og så "stemme" håndtaget af.

Det bedste er hvis du "bare" hiver håndtaget af med hænderne og almindelig vold.   Det grundet at ringen nr 3 plejer at være lavet af et så tyndt et matriale, den ikke kan holde til skruetrækker metoden uden og blive deform og dermed udløser en større udgift end nødvendigt. 

Pøj pøj med stripningen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for rådene. Det var skruetrækker metoden som gjorde det, men jeg måtte have to skruetrækkere, for at sikre et lige træk, plus at min datter måtte holde kontra i håndtaget, så det ikke åbnede sig i hele tiden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis