Defekt el gulvvarme på badeværelset

Hejsa,

Er ny på dette site, så jeg håber, at jeg poster det rigtige sted.

Der er el gulvvarme på mit badeværelse, som jeg ikke kan få til at virke. 

Jeg har fundet frem til, at termostaten er en HC10 termostat (heat control 10) som virker til at fungere som den skal - jeg kan indstille den iht. manualen og displayet virker. Der sker dog intet  i gulvet når jeg prøver at skrue op for varmen, selv efter den har stået skruet helt op i flere dage. 

Er der nogen, der har et bud på hvad der eventuelt kunne være galt? er på ret bar bund lige pt.

Venlige hilsner,

Thomas

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Først velkommen her på siden, Håber du får dit problem løst.

Der er en enkelt måde at konstatere om det er termostat eller gulvvarme. Du tager en elpære, i fatning og monterer ledningerne i de klemmer som gulvvarme kabel sidder på. Det er N og L OUT . Det må gerne være samtidig med at gulvvarme er på. Lyser pæren er der spænding på kablet, Lyser den ikke når du vælger "en høj temp" er det termostaten, eller censor


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er nok den eneste mulighed du selv har. Der skal jo måles på den på en eller anden måde. Den er jo blevet monteret engang, så kan den også afmonteres. Måske kan den give lidt mere ved at dreje den lidt.  Prøv at tage et billede af den og sæt ind her, sådan lidt hevet ud. Ellers må en elektriker tilkaldes.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Her er et billede oppefra, og et nedefra.

Kan ikke hive termostaen længere ud, end vist på billederne. 

 

Hvis du har et volt meter, kan du måle om der er spænding imellem N og OUT.  Nedefra kan prøveledninger ramme klemmerne.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Okay det må jeg prøve, tak for hjælpen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis