teakdæk løse nådder, vand til skruerne?

Hej venner.

Jeg vedlægger billeder af et teakdæk, hvor en stor del af nådderne har løsnet sig. Det er ikke enkelte planker men teakplade der er skåret riller i, som I kan se på billederne.

Kan man frygte, at vand løber ned ved nådderne og når frem til skruerne, og videre ned i balsaen i sandwichdækket?

Hej venner. Jeg vedlægger billeder af et teakdæk... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det skulle være bedst for fugen kun at hæfte i to sider. Så kan den give sig i bunden og følge sidernes bevægelse.
Men det er selvfølgelig rigtigt, at når det er plade, så følger bunden af træet jo med i bevægelsen, og så betyder det måske ikke så meget.

Samtlige fuger har sluppet vedhæftningen på siderne af træet, så jeg er nødt til at fjerne dem.

Jeg vil nok også følge det gamle råd med kun at bruge saltvand til teakdækket. Og så kun skure let på tværs af årerne med saltvand. Saltet bevarer den naturlige fugtighed i træet.

Du kan vel ikke tilfældigvis huske navnet på det der Bosch-værktøj?
Jeg var en gang på bådmesse og mødte Torsten fra bådnyt, som havde en stand. Han brugte sådan en multi cutter fra Bosch med et lille specialværktøjer på. Jeg husker ikke hvad den hedder. Der findes sikkert også et jern til en Fein Cuttter.
Søg på universal fugeskærer, men jeg er ikke sikker på at det er den.
Jeg mener stadig, at det er overkill at bruge nåddetape men husk at bruge primer for at få fugen til at hænge fast.

Ole
Larsen 28
Hejlsminde

"Når alt andet er prøvet uden held, så prøv manualen"
Fandt denne her, som virker til at virke
http://www.jamestowndistributors.com/userportal/show_product.do?pid=3332

Er der så nogen, der kan sige, hvad materialet mellem glasfiber og teak er?

 

Umidelbart vil jeg da mene det er fugemasse eks Sikaflex 221, virker det ikke som fugemasse hvis du prikker i det?
Jo, det kan godt være. Det ser jo meget anderledes ud en nådderne. Jeg må prikke i det, når jeg kommer til båden.

Hvad plejer man at bruge mellem træk og glasfiber?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis