Male oven på knastlak

Jeg håber, at I kan hjælpe mig. Jeg har købt et gammelt skab med en del knaster i, som jeg gerne ville male. Jeg fik i Jem og Fix at vide, at det var en god ide at bruge knastlak til at forsegle knasterne, så de ikke slår ud. Jeg kom knastlak på knasterne, og har siden malet det over med hvid maling. MEN nu er problemet, at knastlakken kan ses igennem den hvide maling (glans 80). Jeg har malet det over første gang, og tænkte så at det bare skulle have et par gange mere, men jeg er gået i gang med at male anden gang - og det kan STADIG ses mega tydeligt igennem.

 

Hvad kan jeg mon have gjort forkert, og hvordan får jeg det fixet igen? Skal jeg rense malingen af (hvordan gør man det, når det er vandbaseret?) og så slibe det efterfølgende? Og skal jeg så undlade knastlakken, hvis jeg forsøger igen?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare gøre lidt ligesom med dit indlæg her på lds😜😝😛. Giv det flere gange med knastlakken 😄.
Mvh Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Jeg ville nok også grunde det før lakken, det skal have mange lag lak for den lukker helt af, derfor grunder man normalt først.

Jeg ville i stedet for knastlak have anvendt en spærregrunder, og slået 2 fluer med et smæk i stedet for, men har de sikkert heller ikke i jem og fix.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også