Aeg vaskemaskine varmer ikke vandet

Hjælppp jeg har en aeg vaskemaskine ( L76810 ) som fik hfi rele til at slå fra.i forbindelse med det har jeg skiftet varmelegemet , nu kører den uden afbrudelser , men den varmer ikke vandet ?? Er der nogen som kan hjælpe med hvad det evt kunne skyldes 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Fejlen ligger nok i at du har haft fingrene nede i noget du burde holde dig fra !

Skrevet af Can på 07-12-2014 11:14

Hjælppp jeg har en aeg vaskemaskine ( L76810 ) som fik hfi rele til at slå fra.i forbindelse med det har jeg skiftet varmelegemet , nu kører den uden afbrudelser , men den varmer ikke vandet ?? Er der nogen som kan hjælpe med hvad det evt kunne skyldes 

Tja og e, det kan vel skyldes flere ting. Hvis varmelegmet er nyt må man formode det er i orden. 

Du kan prøve og måle om der er spænding på varmelegmet med et voltmeter og arbejde dig frem til styreprintet hvis ingen spænding. Når den skal varme, er der jo spænding over varmelegmet. 

Hvis der ingen spænding tilstede inde ved printet, sidder der et lille billigt relæ og styrer spændingen on off til varmelegmet, det kan være defekt men kan udskiftes med en loddekolbe og tinsuger. Du skal i øvrigt kunne måle dig til det trækker. Men du skal også vide på hvilken ben for ikke og resikere at futte hele styringen af hvis ..............  

Endelig kan hele styringen jo være afgået ved døden. 

Ville dog undres hvis maskinen bare kører en vask til ende uden og give fejlmelding. Flere oplysninger mangles ??? 

 

PS. Måske Håndværkeren burde holde sig til sine nåle, i stedet for at bruge tiden på og "råbe" efter folk når der spørges til råds om noget vedkommende absolut ingen evner har udi. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Håndværker

 

Mange tak for din usympatiske svar !!!!

Hej Leif

Mange tak for svar , jeg har i mellem tiden skiftet ntc føleren ud med den gamle  og vupti så fungerer den nu , mærkeligt for ja varmelegemet er nyt det jeg har købt, så man skulle mene at det hele fungerer men åbenbart ikke  men hoved sagen er at den varmer nu   

Skrevet af Can på 11-12-2014 12:39

Hej Leif

Mange tak for svar , jeg har i mellem tiden skiftet ntc føleren ud med den gamle  og vupti så fungerer den nu , mærkeligt for ja varmelegemet er nyt det jeg har købt, så man skulle mene at det hele fungerer men åbenbart ikke  men hoved sagen er at den varmer nu   

Så må føleren jo være i udu. Godt du fik "has" på maskineriet.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis