Termostat med reduktion

Hej jeg kunne godt bruge hjælp til, få en forståelse af hvordan en termostat med reduktion til en radiator virker. Det er selve reduktionen som jeg tænker på! Jeg kan se at den kan drejes n  og til 1 - 6. Mit spørgsmål er, hvad skal den stå på for at få den bedste varme ud. Det er en kold værelse så jeg har brug for at radiatoren er så varm som mulig, Er det bedts at stille termostaten højt og redutionen på fx 5 eller hvordan Går ud fra at 6 er den højeste reduktion??

Håber I kan Hjælpe tak

mvh alte

 


<p>&#160;</p>
Hej jeg kunne godt bruge hjælp til, få en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo det er et 1 strengs anlæg,det siger min vvs da, men netop denne radiator vi snakker om sidder for sig selv og er koblet tæt op på anlægget dog sammen med mit nye gulvarme som er i baggangen. Det kalder man vel 2 strengs så, så på den måde har i nok ret.

Ang fyret så har den udeføler, problemet er at jeg nu bruger 11 til 12 m3 gas om dagen og det er jo ikke en gang koldt endnu. Huset er gammelt men med nye vinduer osv. er på 174 m2. Jeg ved godt det er svært at vurdere, men er det ikke meget nu, kan fyret stå forkert. Hvad ville i fx sætte fremløbstemperaturen.

Min gamle beholder på 100 l er koblet op på retur varmen således at det forvarmer vandet til mit solfanger anlæg. Dvs det kolde brugsvand er ca 26 grader når det løber i solfanger beholderen, men jeg er i tvivl om det er en fordel for det virker jo kun når der er et forbrug. det skal jeg lige have taget nogle målinger på de kommende dage, men det koblet til og ikke

<p>&#160;</p>
Ja der ligger jo en potentiel risiko for at du putter varme ud til fuglene. Det er noget der skal være automatisk styring på, så man er sikker på at der kun er forbindelse ud, når der er noget overskudsvarme at hente.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jo jo solvarmen er vaillant aurosteep 2250, det køre automatisk. Gasfyret er også vaillant, og det køre fint sammen. Returvandet varmer bare det kolde vand før det løber ind i solvarmen..


<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis