Malerkabine

Hej jeg skal til at bygge mig en malerkabine,og søger lidt hjælp til opbygningen af denne.

Jeg skal ikke bruge den til at male biler, men den skal bruges til at male div møbler og lamper, da jeg handler med det, men har haft andre til at stå for renoveringen før, men har valgt selv at ville klare den i stedet.. Så selve det arbejde er nyt for mig, men har altid været gør det selv typen så tror nu ikke det bliver noget problem.

Skal malingen have samme temperatur under tørringen, som alm autolak eller kan mindre gøre det?

Jeg har købt skruekompressor, køletørre, malersprøjter, udsugnings og varmeblæser.

Ud/varmeblæseren er fra en anden mindre male kabine så ved ikke helt om det stort nok, den jeg skal lave regner jeg med at blive ca dobbelt så stor som den tidligere.

Den nye kabine regner jeg med bliver omkring 30-35m3

Er der nogen matrialer som er bedre at bruge end andre til opbygningen, jeg tænker overflader og sådan noget?

Hvis der er andre som har gode råd, så høre jeg dem meget gerne

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tjek hos din kommune om miljø regler for "udblæsning"... uden at vide det, kunne jeg godt forrestille mig at der skal filtre på en sådan udsugning i en malerkabine, så du ikke bare lukker dampene ud i hovedet på naboen

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
ja det er bestemt muligt, samtidig med at der skal godkendelser til mængde og type af opbevarede materialer, samt godkendelse til akkumuleret affaldsmængde, og hvor, hvornår og hvordan det bortskaffes. Miljøgodkendelse slet og ret.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
...hvis du har planer om at bruge andet end vandbaseret ihvertfald

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!

Ja faktisk skal der søges om tilladelse bare for at lave en maler cabine i den størelse, det kan blive en ret bekostelig affærer at lade være !

Ja er næsten godt klar over at det godt kan komme til at løbe lidt op..
Men har alle blæsere og sådan noget til at ligge i forvejen, så det hjælper nok lidt på det hele.

Hvor nødvendigt er det med den høje temperatur til tørring, eller er det kun for at forkorte tørre tiden? Og hvor varmt skal der minimum være?

Har siddet og kigget lidt på ebay, det kan man få filtre specielt til malerkabiner, er der nogen som har erfaring med dem?
De har både udblæsning og indblæsnings filtre, til fornuftige penge..
Annonce

Få nu tilladelserne i orden inden du forgælder dig mere !

Skrevet af Phillip på 08-12-2014 11:59
Ja er næsten godt klar over at det godt kan komme til at løbe lidt op..
Men har alle blæsere og sådan noget til at ligge i forvejen, så det hjælper nok lidt på det hele.

Hvor nødvendigt er det med den høje temperatur til tørring, eller er det kun for at forkorte tørre tiden? Og hvor varmt skal der minimum være?

Har siddet og kigget lidt på ebay, det kan man få filtre specielt til malerkabiner, er der nogen som har erfaring med dem?
De har både udblæsning og indblæsnings filtre, til fornuftige penge..

Du skal lige huske at el-installationer, skal være EX klacificerede. Så istedet for udsugning kan du bruge indblæsning med en blæser, som sidder udenfor kabinen. Afbrydere til lys kan du anbringe uden for kabinen. Installation af EX materiel er absolut no-go for LDS folk.

 

 

 


fase
Min kammerat er autoriseret elektriker det er ham der kommer til at stå for alt strømmen, jeg hjælper bare med at trække kabler og montere blæsere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også