Hjælp til lave et beton-anker til cykel

OK. Nu er min cykel stjålet for 3. gang. Det har har jeg ikke råd til som studerende. Derfor har jeg besluttet mig for følgende løsning: 


Jeg har et rum, som jeg vil stille cyklen i, hvor den skal fastgøres til til et beton-anker med en tyk bøjlelås. Jeg forestiller mig, at have et øje (af 20 mm armeringsjern/stål) fastgjort ned i betonen.

Er der nogen som har et par råd til:

1. Blanding af beton?

2. Hvordan bøjer man sådan nogle tykke runde jern?

3. Hvordan støber jeg det bedst muligt?

Bær over med mig, hvis det er indlysende. 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan godt forstå din fustration over at få stjåles din cykel, men det er altså ikke sådan bare lige at støbe et beton anker med en vægt som ingen gider slæbe af med. Hvis din cykel bliver stjålet når den er låst, er det sikkert proffer der henter flere ad gangen, det er ret kendt i byer med mange studerende  og de har som regel værktøj med der let klipper en bøjle lås. Det bedste råd jeg kan give dig vil være at du dropper de fine cykler, anskaffer dig en gammel havelåge eller kringle, helst lidt rusten og beskidt men ellers fungerende med tre gear. Og når du så låser den gør du det gennem det store krank tandhjul og stellet med en godkendt voksen lås. Besværligt ja, ja men efektivt.

Ps. 20 mm. stål er ikke noget du selv kan bøje, der skal meget varme og heftigt maskineri til.

Du kan tage hen til den lokale smed og forklare hvad du skal bruge. De mangler sikkert en skilling til kaffekassen.
Så kan du købe noget stolpebeton i silvan og støbe i en eller anden form for balje.

Personligt ville jeg nok forsøge mig med at købe flere meget voldsomme låse og håbe på at tyvene ikke tør/gider bruge så meget tid som det gør at skal bryde alle de låse op.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jo Christian, problemet er bare at hvad tror du ejeren siger til at have sådan en klods stående i cykel rummet, der skal jo mindst en 20 liters spand der fyldes helt op med beton til for at den rent vægt mæssigt ikke sådan bare lige kan flyttes.

Hos en mc forhandler kan man købe sådan et gulv beslag der skrues fast til gulvet med en  13 mm. stål plug der høre en knæk bolt med i sættet. Den virker på den måde at når bolten har spændt beslaget helt fast knækker den øverste del med "møtrikken" af og så kan bolten ikke fjernes med mindre man brækker gulvet op. Beslaget er lavet sådan at der sidder en kraftig bøjle der kan lægges ned i beslaget så man ikke skvatter i den, bøjlen vippes op når noget skal låses til den. Men det er igen et spørgsmål om spørgeren kan få lov til at montere sådan en sag.

I glemmer at tyvens vigtigste værktøj er blevet en batteri drevet vinkelsliber...

Så han har skåret låse,bolte,stænger, selvom der er nok så hærdede, over på ganske få minutter

Så mit råd vil være: Tag cyklen med ind i lejligheden, så er der en chance for du bliver vækket af vinkelsliberen 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeps Henrik, men hvilken tyv ville stjæle en gammel rusten havelåge ?

Blokken skal selvfølgelig ikke flyttes med rundt. Min ide var at sætte en sensor alarm op samt have blokken.

Men jeg kan forstå at 20mm er for meget at håndtere selv. Det er mit eget ønske at have denne løsning. Tak for hjælpen alle sammen.
Jeg ville nok også overveje en god skivebremselås med alarm ved berøring,ved en mc forhandler.

LBL
Bliver din cykel stjålet direkte fra cykelrummet? For så skal I da bare have en bedre lås på den dør.

Ud over det, så skulle Abus Bordo Granit X-plus være de bedste låse. Lamelopbygningen gør at de ikke kan klippes over, og man skal bruge en del tid med en vinkelsliber for at få dem fjernet. http://www.amazon.co.uk/Abus-Bordo-Granit-Plus-Black/dp/B001IHNCXG

Jeg har dog selv en Kryptonite bøjlelås, men når den engang dør (og det gør den med alt det salt-snask de smider her i KBH om vinteren) så skal jeg have mig sådan en Abus.

Hele humlen er jo, at man ikke skal have en cykel der ikke kan stjæles, man skal bare gøre naboens cykel mere attraktiv.

Et andet godt trick er at smide en masse gaffa om stelrørene, sætte nogle stickers på, og ridse lidt i det. Cyklen kommer til at ligne lort, men når den skal sælges tager man bare gaffa'en af, og så er det stort set som en ny cykel. Lidt på samme måde som når Taxi'er bliver wrapped med folie.
Skrevet af Picarro på 08-12-2014 09:04

Et andet godt trick er at smide en masse gaffa om stelrørene, sætte nogle stickers på, og ridse lidt i det. Cyklen kommer til at ligne lort, men når den skal sælges tager man bare gaffa'en af, og så er det stort set som en ny cykel. Lidt på samme måde som når Taxi'er bliver wrapped med folie.

 

Det var et udemærket trik 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis