HD powerpanel / klammepistol

Er der nogen der har arbejdet med HD powerpanel fra Fermacell og fastgjort dem med 64 mm klammer?

Har lidt udfordringer med at få skudt klammerne ordentlig i med en ny Haubold pn765 (underlaget er spærtræ). De bliver lidt for ofte skudt skævt i hvilket er noget juks. 

Bruger en ny Paslode proline 245 kompressor med 10 m slange - har endda fået producenten til at kigge på pistolen. Kører med 8 bar men resultatet af iskydningen er meget ujævnt. 

Evt. nogle ideer til hvad der ellers kan være af fejlkilder? Har lejet en stor kompressor med slange, men samme resultat.

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har godt nok ikke lige arbejdet med den du nævner, det var Paslodde og et amerikansk mærke som er meget kendt, husker ikke lige nu firmanavnet. (Senco var navnet)

Du skal/må tænke på din slange om dens' indv. Ø er stor nok, der skal en' ret stor mængde luft til for at skyde så store klammer i.

Jeg mener at der er der dit problem ligger.

Har brugt en sømpistol på mit arbejde for mange år siden, vi kunne med lethed skyde 110 mm søm i fyr/gran, slangerne var også dimentioneret til det, og de var altså ret så tykke og indv. Ø tilsvarende. 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Er klammerne rustfri stål ? de kan godt være bløde i det.

Det er vel ikke en spiralslange du bruger, der er min erfaringen at luftgennemstrømningen er ringe.

Det lyder fint nok med en 3/8" slange, har du mulighed for at prøve med en kortere slange, kunne du jo prøve med den.

Nu ved jeg godt max trykket er 8 bar, har du prøvet at skrue lidt op for trykket ?
Nej, klammerne er ikke rustfri, men elforsinket.

Slangen er ikke af spiral typen.

Har prøvet at skrue op på 8,5 bar, men de der bliver skudt i "korrekt" ligger for dybt. Jeg har allerede dybdejusteringen på max. Men synes heller ikke det bliver bedre.

Nogle gange kan jeg skyde 20 stk kontinuerligt der ryger i som de skal. Andre gange kun nogle stykker og så 7 skæve.
Det har betydning med slangens dimension, hvis man skyder flere klammer i hurtig efter hinanden. Pistolen indeholder det luft i håndtaget, der skal bruges til 1 skud. For at lade den hurtig op igen til tryk, skal der være god gennemstrømning, samt tryk nok fra kompressor, også når den er ved laveste tryk (lige før den går i gang på trykafbr.)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Der er ikke rigtig forskel på om jeg venter 3 eller 30 sekunder.

Kompressoren går igang ved ca. 8,1 -8,3 bar.
Pistolen er rated til max 8,3 bar


Tak for jeres input indtil videre
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis