Hurtig hjælp til mening

Hejsa

Jeg skulle underskrive en kontrakt idag til husleje. Det lejede er en tilbygning til et hus, som udlejer bor i. Mit består af et køkken, soveværelse, stue og badeværelse på i alt 64 kvm. 

I lejekontrakten har han sat understående ting : 
Aconto Varme: 900 kr
Aconto vand: 200 kr
Aconto El: 300 kr
Reno Syd/Miljø: 100 kr
Antennebidrag: 100 kr

Er varmen ikke rimelig høj sat? Der betales også til Reno Syd som henter skraldespanden. Koster det virkelig 100 kr om månednen, og udlejer betaler vel også 100 kr om måneden til det så. Hvad mener i generelt om det?

Mvh Mads

 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo helt umuligt at svare på, uden at vide mere om det du vil leje. Er det en ny bygning er 10000 meget om året til varme. Er det en gammel utæt rønne i et område med dyr fjermvarme, er det måske ikke galt.
Men det er jo et aconto beløb, så hvis du bruger mindre, bliver det vel reguleret.

Du kan selv se priser for renovation her:
http://www.renosyd.dk/priser/
hej, joh det lyder da egentlig af en del.
selv bor jeg i et boligforenings rækkehus fra 82, på 70kvm, der betaler vi 500kr/md Aconto varme, og vi får da altid en del tilbage.
vedr renovation der ved jeg ikke hvordan det plejer at afregnes.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Skrevet af EISOE på 06-12-2014 15:10
Lyder dyrt - specielt med aconto varme - men det reguleres jo senere.

Affald betaler vi i herning kommune ca.kr. 1900,- for 1 stk 240l container til brændbart ( tømning hver 14. dag ) og 1 stk 240 l container til aviser ( tømning hver 8. uge ) og nogle gebyrer.

Redigeret 15:51


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Og hvad skal du så betale i husleje ?

Altså et á kontobeløb på 900,00 om måneden, lyder godt nok af meget for 64 m2.

Men har du målere på dine radiatorer på vandforbrug også forbrug af varmt vand og du skal naturligvis også have en el måler. Er de ting i orden, kan vi komme tilbage til priserne.

Tror også at den gode Mads bliver taget grundigt ved næsen her.

Første betingelse for, at det giver mening med a conto er, at der er målere på, så du kan se dit faktiske behov tydeligt adskilt fra hans. Det vil sige, at han også har målere på radiatorer mm.

Hvad får du for de antennepenge?

Vand koster ca 50 kr pr kubik, og et forbrug på en kubik om ugen, hvis du er alene og 2 kubik for en almindelig familie er normalt.

Kom lige med nogle fakta om det du vil leje. Stand, byggeår etc.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jamen sølle mennesker dog.   Ordet aconto er der en udemærket forklaring på her:  http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=a%20conto

Det er ikke unormalt man sætter acontobeløb højere end de fleste mennesker forbruger når man udlejer som privat. Der er desværre ingen, der kan se på en lejer om vedkommende har intentioner til efterfølgende og betale husleje. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Er det her man skal sige tak Leif?
Hej Mads.

Om 100 kr / måned er meget for renovation.. Nej det er faktisk temmelig billigt..
Jeg har netop fået regningen for 2015, og den lyder på 3211,75 kr for renovation alene....

Tror da dine aconto beløb er relativt almindelige.
Varme måske lidt dyr, omvendt er dit antennebeløb ret lavt....

MVH Njord

MVH Njord
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis