Bilen varmer ikke - jeg er ved at blive skør

Det startede i mandags. Kørte ud hjemmefra som vanligt. Gjorde holdt 5 steder, kørte 155 km mod hjemme igen. Skulle omkring købmanden. Startede bilen og kom ud på vejen. Den gjorde et par hug og satte ud. Ur, radio alt var væk i 5 sekunder. Ur kom tilbage, startede igen. Ingen varme. Okay, det er termostaten. Lokalisere denne og få den ud og ny i. SÅDAN . Fyldte vand på, kunne høre lyden, som en konkylie. Spænde termostathuset lidt hårdere og lyden forsvandt. Efterfyldte. Startede bilen og holdt øje med ekspansionsbeholderens vandstand. Fyldte efter. Det er en 1,9 TDI, så der går lidt tid før driftstemperatur opnåes. Kunne gå og foretage andre gøremål mens bilen kørte og kikkede forbi temperatur måler en gang imellem. Temperaturen steg og jeg fyldte vand i en flaske og kørte en lille tur. Temperatur bliver på ca. 90 gr. Tilbage igen, åbne fronthjelmen. Vandet er steget lidt i ekspansionsbeholderen og stadig ingen varme i kabinen. Det er et climaanlæg med 2 zoner. Hvem har en god ide til at finde fejlen. Giver gerne nogle flasker rødvin til den der kan ramme fejlen. Den bruger ikke vand eller olie og starter omgående uden hak og host også om morgenen. Og trækkraften er også intakt.

 

 

 

Det startede i mandags. Kørte ud hjemmefra som... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej PeterR

Jeg har fundet årsagen til motoren satte ud. Foran batteriet er der en fordeler kasse med + fra batteri. Denne fordels til 5 andre ledninger. Nr. 2 fra batteriet er en 6 kvadrat ledning. Denne har været varm og kæntret over i den første 10 kvadrat. Der må være en dårlig forbindelse, da denne ledning efter opretning nu ryger når bilen startes. Efter en køretur på 25 km bliver kabelskoen i kassen ca. 115 gr. Jeg skal lige have fundet den anden ende og så må den hellere skiftes ud. På samme tur kom der flere gange lidt varme. Måske sidder der en "bøvs" der skal ud, for da jeg løsnede kølerdækslet kom der vand ud og det er varmt.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis