Skifte til vinterdæk - nu??

Hej derude,

Hvad mener I om at skifte til vintetdæk nu eller vente til vinteren begynder at komme? Hvad har i gjort / hvilke overvejelser har I? 

Hilsen Torben

54 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har gjort det for lidt tid siden, der sker ikke noget ved at gøre det nu

Mod amatørinstallationer.

Hej

Nu er det jo ikke bare et spørgsmål sne eller ikke, men lige så meget om vejtemperaturen. Et vinterdæk er blødere og står derfor også bedre fast på en kold vej.

En anden ting - hvis du ikke skifter selv -  så er det helt garanteret, at hvis man venter til der først er faldet sne, kan få lov at vente ret lang tid på dækmanden får tid.

M.v.h.

Det er ved at være 1 månedstid siden jeg skiftede til vinterdæk., på mine 2 biler.

 

Vinterdæk skulle være bedre allerede fra +8 gr

Jeg køre næsten lige mange km på et sæt vinterdæk, som på et sæt  sommer dæk.

Det er nogle temmelig solide dæk hvis de holder så længe, nu køre jeg jo mc med sidevogn, der holder et bagdæk til max 5000 km. og jeg skifter også til vinterdæk i mit tilfælde er det noget der ligner cros dæk  der giver en vibrerende kørsel, ikke behageligt i længden men nødvendigt når man køre i sne også. Så jeg bruge to sæt dæk om året.

Jeg har skiftet til vinterdæk for et par uger siden.. om der slides mere, lige her i mellem-perioden ved jeg ikke - men da der allerede har været nattefrost, så her jeg det godt med det..
Og set i det store perspektiv - hvad betyder det, om der slides 2-5% mere?? jeg skifter altid inden de er slidt helt ned.. "better safe than sorry" ..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg kører nok - ligesom @KTM - lige mange km på de to sæt dæk.. har selvf. fælge til begge, så der ikke skal skiftes mere end højest nødvendigt...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg skifter i weekenden (fordi jeg ikke har fået taget mig sammen før ).

Mht. slid, så har jeg præsteret at køre en hel sommersæson på et sæt vinterdæk, dvs. jeg kørte en vinter+sommer+vinter i træk. Dækkene blev alligevel ikke slidt ned, før de skulle kasseres (efter 5 år, har jeg hørt, for så begynder gummiet at mørne). På det tidspunkt kørte jeg vel 20.000 km pr. år.


Mvh. AllanE
Jeg kører altid på vinterdæk om vinteren.. når man som jeg bor "udenfor" - så må man klare sig selv.. så hvis blot alle pædagoger / alle (undtaget vores reklamepostmand på 75 år) i minibiler / alle på sommerdæk - og diverse busser mv. blot kunne holde sig fra vejene - så var der ingen problemer..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 44 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis