Feedback på bad design

Jeg har et gammel badeværelse som står til en renovering. I dag er der et badekar som forsvinder. Jeg har lavet en lille tegning som viser hvordan jeg tænker det nye bad skal se ud.

Jeg har i den forbindelse brug for lidt feedback i forhold til designet. Rummet er kun 5m2, så der er ikke meget plads at gøre godt med. Jeg vil naturligvis gerne udnytte pladsen bedst muligt.

Her er tegningen:
 

 

Mvh
Thomas

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu ved jeg ikke hvad du havde tænkt dig med den "firkant" gulv foran brus, men jeg tror jeg ville inddrage den til nichen, hvis jeg var dig... Det kræver selvfølgelig et forhæng eller lignende, som du måske ikke er så vild med, men udover kolde gulve, så er (for) små brusenicher det værste jeg ved, i et badeværelse. Måske du kunne stjæle yderligere 10cm over mod tønden også? Der er ingen grund til så store armbevægelser mens man sidder der alligevel

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
vasken på modstående væg kunne måske også give plads til at rykke den lidt tættere på døren, og dermed lidt bedre plads foran potten?

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
spørgsmålet er også hvor meget behov du har for plads ved vasken. Hvis du starter med bord/vask helt oppe i hjørnet ved døren, dernæst guldfiskegravpladsen, og så brus over hele bredden af rummet i bunden. Så kan du få vendt brusevæggen og lave indgang i direkte forlængelse af døren.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Ja det vil nok være optimalt at køre brus helt frem til væggen. Og så nappe 10 cm mere mod toilettet. Så bliver den ca 90 * 160.

Men hvor langt vil du lade muren ml niche og toilet gå ud?
Annonce
Eneste problem med brus i hele breden i bunden af rummet, er vinduet.

Tanken var at lave vinduet mindre. Men hvis brus fylder det hele, så skal vinduet vel helt væk.

Men bestemt en mulighed at flytte vasken modsat:

 

så længe du holder bruseren i modsatte hjørne, og kører vådrumsmembran og fliser med helt i bund i lysningen. Både uden der sker noget, og uden det bliver ulovligt, men det skal selvfølgelig undersøges nærmere. Lav den så 120 dyb indv., og brug resten af hakket til teknikrum, håndklædehylde, eller hvad du nu har lyst til. Indbygget tønde lige nedenunder. Er du helt skarp, så kører du bordpladen helt igennem fra hjørne til hjørne, kun med et hak til potten. Så er der både bord, plads til opbevaring, stor brus og rene linjer

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis