Agria 1700, Hirth motor

Min Agria 1700 har ingen gnist. Hvordan får jeg svinghjulet af ? Kan nogen vise et billede af en egnet aftrækker ? Det er en Hirth motor, der står 300 ccm. Ser ud til at det er alu-svinghjul, så det holder nok ikke til ret meget...


TM
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af TMIK på 03-12-2014 20:02

Min Agria 1700 har ingen gnist. Hvordan får jeg svinghjulet af ? Kan nogen vise et billede af en egnet aftrækker ? Det er en Hirth motor, der står 300 ccm. Ser ud til at det er alu-svinghjul, så det holder nok ikke til ret meget...

Hvis du viste et billede af svinghjulet først så kunne det da være ..............   

PS. Kender du http://www.agria.de/en-gb/  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Er der gevind i "hullet" hvor møtrikken sidder, er der det skal du have en centeraftrækker.

Du skal bruge en svinghjulsaftrækker ala dem man bruger til en knallert http://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/vaerktoj/aftraekkere/n1387907820/  Vil umiddelbart tro den til en PUCH passer. 

Kender du siden jeg gav dig adressen til ??? Der kan du hente både reservedelskatalog og brugermanualer til deres gamle maskiner. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af TMIK på 03-12-2014 21:44

Nej, det er dét, der er problemet, ingen gevind. Og jeg tør ikke bruge en alm. udvendig aftrækker. Har læst et sted på nettet om én, der ødelagde det hele på den måde.

Ja ok. Syntes ellers det ligner rynker på det ene billede. 

Nu lykkes det dig igen og springe let og elegant over mit spørgsmål om du kender Agria's hjemmeside. Der kan du nemlig downloade både reservedelskataloger og brugermanualer til de gamle maskiner. Prøv lige og finde ud af hvad de har på motoren. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg kender godt siden, men har ikke lige fundet hjælp dér.  Jeg må prøve Puch-modellen...


TM

Noget i denne retning?:

http://www.ebay.de/itm/Polradabzieher-Agria-Gutbrod-Hirth-Spezial-Abzieher-/361136050748?pt=Kommunaltechnik_Zubeh%C3%B6r&hash=item541562d23c

 

Det ser ud til, du mangler lidt adskillelse, inden aftrækkeren kan få fat....

 

 

 

Hej igen, tak for jeres input, bare til orientering, det hele er endt godt: Da jeg fik svinghjulet af, viste det sig, at det tidligere har været knækket tæt ved centrum. Det har man så forsøgt løst ved at montere en stor skive og bore huller og samle det med små bolte. Én af disse bolte havde så løsnet sig og havde pløjet en dyb fure i spolen, derfor ingen gnist. Jeg fandt et andet svinghjul og fik spolen omviklet, nu kører den rigtig godt.

TM
Hvordan fik Du svinghjulet af? Hvilken olie og blandingsforhold bruger Du til Din motor?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis