Agria 1700, Hirth motor

Min Agria 1700 har ingen gnist. Hvordan får jeg svinghjulet af ? Kan nogen vise et billede af en egnet aftrækker ? Det er en Hirth motor, der står 300 ccm. Ser ud til at det er alu-svinghjul, så det holder nok ikke til ret meget...


TM
Min Agria 1700 har ingen gnist. Hvordan får jeg... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fastholdt svinghjulet med en bagagestrammer og fik møtrikken af med en top fra topnøglesæt. Så lavede jeg en "forlænger" af et stykke rør med en påsvejset møtrik i enden, så jeg kunne nå med en almindelig 2-benet aftrækker, som kunne få fat i "startklokken". Så den skal selvfølgelig ikke fjernes først. Den har iøvrigt M40 indvendig gevind, så det vil være optimalt at skrue "klokken" af og så bruge en "rigtig" aftrækker med M40 indvendig gevind Jeg kører med tilfældig billig totaktsolie 4 %. Så ryger den godt nok lidt, men hellere det end problemer... Hvis "klokken" skulle tage skade under forsøget, har jeg en ekstra...

TM
Det lyder lidt besværligt, og koster vel en ny toppakning.

Brug en slagnøgle akku, eller til trykluft, så ryger møtrikken af, uden at rotere svinghjulet...
(en top og en t-håndtag, og et bask af en hammer, på nøglen kan nok også gøre det)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis