Micro-inverter

Hej alle og glædelig jul

Hvis jeg nu køber en micro-inverter og får den sat til el-nettet. Kan el-selskabet (i princippet) være ligeglade med hvad man spænder for inverteren?

 

Martin


Martin

Gør-det-selv'er
men fruen kalder mig bonderøv.......
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af maag78 på 02-12-2014 13:42

Hej alle og glædelig jul

Hvis jeg nu køber en micro-inverter og får den sat til el-nettet. Kan el-selskabet (i princippet) være ligeglade med hvad man spænder for inverteren?

 

Martin

 

Ja, elselskabet vil være ligeglade med hvad du genererer den effekt du stopper i din inverter. Men det er DU ikke, eller rettere dem du har valgt til at representere dig. Derfor bestemmer de hvem der skal fritages for skat, moms, afgifter osv. Eller omvendt, DU bestemmer indirekte hvem der skal have tilskud.  

God forjul. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Elværket er jo ikke en offentlig institution. Det er en forening eller andelsselskab ( som du er medlem af) Hvis du er i gang med at sælge noget til dem, (altså strøm) kan de jo ikke være ligeglade, De må jo selv bestemme hvor de køber det henne.
Der har så været nogle regler m.h.t vindmøllestrøm. De skulle give en overpris. Lidt det samme med solcelle strøm. For st fremme vedvarende energi.
Hvis du putter det på nettet, og derved sætter din måler i stå, sælges det jo til naboen, uden at de får fortjeneste. Du bruger dog deres net til at transportere det.
 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for alle svarene.

Jeg tænkte at det kunne være ganske praktisk at have inverteren koblet på nettet. jeg er bare ikke rigtig klar over, om det overfor elselskabet, var underordnet om det var en mølle eller solceller der var koblet på.
Jeg mener, i princippet kunne man jo sagtens koble en benzindreven generator foran inverteren.

Martin

Martin

Gør-det-selv'er
men fruen kalder mig bonderøv.......

Hvis Maag78 har en stor ko besætning så kunne der være en ide. De slår jo en del prutter, så kunne motor køre på den gas der blev indsamlet, Se det kunne der være penge i.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

He he....jeg har kun en bette hund og 4 høns, så det bliver ikke til mange prutter :-)

Nej, jeg spekulerede egentlig bare over om hvordan og hvorledes det fungerede med opsætning og evt. registrering..

Martin

Gør-det-selv'er
men fruen kalder mig bonderøv.......
I andre lande såsom Holland og England, kan og må man f.eks. sætte en minivindmølle eller nogle solveller op, og sætte stikket i stikkontakten, hvorved man kan supplere si strømforbrug.

Men fordi vi Danskere er nogle " bonderøve ", er det nødvendigt at styre os med et ekstraordinært stærkstroms reglemenet, der siger at alle invertere skal være 3 faser og skal monteres i måleren af en fagmand.

Det heder sig at det er for at beskytte os imod ulykker i hjemmet, og at den anden model med tilkobling til enkelte grupper i huset er farlig.

Men når det er sagt, så vil den strøm du producerer på den måde du nævner, jo ikke være nødvendig at købe, du vil ikke figurere som el producerende kunde med ret til at modregne en overproduktion, men din regning inklusive skatter og energi afgifter vil blive det lavere set i forhold til hvor meget du producerer.

Men staten slår hårdt ned på folk der vil være selvforsynende, og således blev en bondemand der havde produceret biodiesel til sin gamle Mazda uden at dele besparelsen med skat, dømt til at efterbetale den skønnede besparelse

Selv i ordbogen kommer arbejde før succes .... :) , og i virkeligheden kommer al viden fra erfaringer .. :)

En LDS´er kan også være med på innovativ lavenergi ved brug af www.izodom.dk

Ja, udnytter en landmand den varme der er i hans gylle bliver han også beskattet heraf.   Det er sgi det rene lort og forsøge at være grøn.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis